Hur lång tid?

Jjohanna

Trådstartare
Hej!

Jag ska snart ut på min första lokala hopptävling, och skulle behöva lite hjälp! Hur lång tid ska man beräkna att det tar från det att man kommer till tävlingsplatsen till att man hoppar upp? Har lite panik över detta, vill ju inte komma för tidigt/sent! ;)

Sv: Hur lång tid?

jag brukar ha åtminstone en och en halv timme innan min start, då slipper man stressa till tävlingen om lastningen tog lång tid, man kan i lugn och ro leta upp sekretariatet och gå banan flera gånger, + se några ryttare hoppa före jag sitter upp,om jag är långt bak i startfältet dvs.
åtminstone en halvtimme innan bangång vill jag vara på plats.
behöver inte så lång tid att rida fram men sitter jag upp en halvtimme före start så hinner jag rida fram en kvart, pausa lite och se andra hoppa, rida framhoppningen och sen gå in.

Det låter lagom, stress vill man ju undvika! Ungefär hur lång tid tar veterinärkollen?

lokal har ingen vetkoll, så är en sak mindre att hålla reda på åtminstone, är först regionala tävlingar som har vet.

Liknande trådar

Hemmet Blir snart tokig! Letar efter en sommarstuga att köpa. Men jättesvårt. Antingen för långt bort, för dyrt, något annat jag inte gillar...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
4 545
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Om ni ska förbereda en presentation, föreläsning el dyl och ska göra tex en power point, ungefär hur lång tid behöver ni? Tidsmässigt...
2
Svar
23
· Visningar
1 087
Senast: Anna
·
Tävling Har aldrig besökt tävlingen tidigare och behöver lite tips och råd. Tänkte överraska dottern på 11 år med biljetter, men kan inte...
Svar
10
· Visningar
958
Senast: shebeen
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 624
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar