Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Sv: Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Jag slutade med p-medel i februari och var gravid i maj. Var då 34 år. Han få mens tre gånger innan det tog sig.

Rättar mej själv lite, blev ju faktiskt gravid efter 2:a ivfen då vi försökt att bli gravida i 4 år, men det slutade i Mf, sen tog det ytterligare 3 år och 5 ivfer innan jag blev gravid med dottern (som är 3,5 år nu).

Sonen kom i maj -09 och var helt oplanerad. Hade dock kört oskyddat i 2,5 år, "blir det så blir det".

Tillägg; Blev gravid månaden efter att jag slutat dricka cola :angel:

:rofl:

Hahaha, cola är ju gott. Det ska vi kanske köra på här istället för minipiller som jag garanterat lär glömma och fixa ett syskon på nolltid.

vi hade talat om att försöka få barn,men hade redan börjat tänka :att vi väntar en tid ännu (jag var bara 20), men tanken var knappt tänkt förren jag var gravid.så första sonen var till hälften oplanerad,men dock väldigt välkommen ,han fyllde nyss 18!

med andra barnet(dotter) tänkte vi att vi kan ju inte ha samma tur en gång till o bli med barn genast,så vi tänkte att det e bra att börja försöka itid,vi ville ha barnen tätt...hann knappt börja försöka, blev gravid med en gång, då sonen var 4 månader..

tredje barnet(dotter) var helt oplanerat,men välkommet..

barnen e alltså födda 03/92, 04/93 och 06/95..så tätt kom dom!:banana:

Knapplån.

Jag blev gravid trots P-piller, och utan att ha glömt att ta dom, varit sjuk, ätit medicin eller någonting annat. Jag känner aldrig av ÄL, så jag vet inte om jag är väldigt fertil eller bara hade otur.. ;)

Sonen fyller 4 i år, och han var högst oplanerad men jag älskar honom över allt annat ändå :love:

Vi försökte i fyra år innan vi med hjälp av ivf blev gravida.
Barn två vart också till genom ivf.
Nu ligger nummer tre i magen och det är en lite överraskning som bara "blivit" till, mot alla odds. :laugh:

1:a barnet: blev till trots att jag åt minipiller
2:a barnet, pågående grav. Tog 1 månad, eller hur man ska säga. Hade mens, bestämde oss för att testa och sen kom inte nästa mens. Jag tyckte nästan det var skrämmande fort...

Det tog 2 månader med båda barnen. Inför första graviditeten hade jag käkat p-piller i kanske 11-12 år utan uppehåll.

Intressant att läsa, för en som blir 30 i år men har tänkt vänta med barnproducerandet ett tag till... ;) Hur länge har ni andra ätit p-piller, om så var fallet? Jag har ätit sedan -96 utan avbrott, & man funderar ju lite på hur lång tid det "borde ta" för kroppen att ställa om sig.

Jag slutade med p-piller 6 månader innan vi ens försäkte skaffa barn...
När vi försökte blev det detta resultat...

Graviditet nr1: 2 månader men slutade i v 7-8 i missfall
Graviditet nr2: tog sig direkt efter missfallet resultat en frisk pojke
Graviditet nr3: när sonen var 9 mån tänkte vi "vi kör på, blir det så blir det" det tog 3 mån så var syskontet fixat. Är än bara i vecka 8...

Jag åt p-piller i 8 år, men eftersom vår barnlöshet beror på manlig faktor så hade det ju lika gärna kunnat kvitta :D Men vem visste det då?

Min kropp tog nog ungefär ett halvår innan den var "som vanligt" igen.

delvis knapplån..

Jag slutade med p-piller drygt ett år innan vi började försöka, så att det atr tid för oss beror nog antagligen inte på p-piller ätande.. Hade ätit p-piller i 7 år när jag slutade med dem.

*kl*

Vi bestämde oss i juni och jag slutade med p-piller. I juli hade jag sista mensen och om 13 dagar så ska vårt pyre titta ut. :love:

Vi körde inte med ÄL, utan hade bara oskyddat samlag hipp som happ. :p

kl två år av oskyddade samlag tog det här, enligt händer-det-så-händer-det principen. Hon var verkligen inte planerad, vi hade bestämt oss för att flytta och dessutom fått jobb med travhästar i usa... Vi vill försöka få ett till barn ganska tätt så vi får se hur lång tid det tar den här gången.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 459
Senast: Raderad medlem 142658
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka