Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Sv: Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Första var oplanerad. Andra jätteplanerad och blev till på första ägglossningen efter jag slutat med minipiller (samma månad)

Graviditet 1: Oplanerat, friskt barn föddes
Graviditet 2: Tog sig på första, MF i vecka 7
Graviditet 3: Tog sig på första, MA i vecka 11

Har tydligen väldigt lätt för att bli gravid men också lätt för att få MF tydligen :crazy:

Jag var så rädd för att det skulle ta lång tid så vi tjuvstartade lite sett från vår plan. Körde på bara i typ 2 månader utan att bry sej om ÄL eller nått, men jag var aldrig sugen på att "pussas" runt ÄL. Den tredje månaden räknade jag ut när ÄL borde vara och så då testade vi köra på det och då tog det sej. Om allt går som det ska så tittar bebisen ut i slutet på september, är i v.15 nu.

graviditet nr 1 var långt ifrån planerad men inte ovälkommen, då hade vi precis förlovat oss och flyttat ihop var ett plus redan efter bara 6 veckor, och inte gjort ett försök ens att skaffa barn. faktiskt varit duktiga med skydd o så eller hållt oss till säkrare perioder.. har alltid fungerat utan några problem tidigare..

nu är jag gravid i v 28 med barn nr 2 och vi hann inte mer än börja prata om det innan det var +. vi hade velat ha ett höstbarn men så länge ville inte kroppen vänta;P

så summan är väl att jag har väldigt lätt för att bli gravid...

Händer det så händer det, körde vi på.

Men jag har bra koll på min ÄL och 1:a gången vi prickade in sexlust och ÄL utan skydd så blev dottern till..

Jag slutade äta p-piller i augusti och plussade i början på oktober, så på 2:a "försöket". Vi körde inte med några test eller så, utan övningskörde lite bara ;)

Det tar tid i många fall, men jag har sett siffran 95% gravida inom ett år om man kör oskyddat. Själv är jag högfertil ihop med maken, barn 1 blev till 19 dagar efter att jag tagit ut kopparspiralen och nr 2 tog sig ca sex veckor efter spiralutplockning.

*kl*

Första barnet: 11 månaders aktivt försökande och "äl-prickande", resulterade i ofostrig graviditet.

Nu är vi inne på tredje försöket efter skrapning.

Ja, vi har haft sån tur så det är inte klokt....

Barn nr 1: slutade med piller i juni, blev gravid i juli (-97)
Barn nr 2: Blev till när barn nr 1 var 3 månader (-98)
Barn nr 3: Slutade med minipiller i oktober och blev gravid i november (-00)
Barn nr 4: Slutade med p-piller i juni och blev gravid i juli (-03)
Barn nr 5: Tog ut spiral pga massiva blödningar i juli, blev gravid i augusti (-06)

Så mer tur än så kan man bara inte ha....det har tagit på första försöket varje gång.

Då ska jag verkligen hålla tummarna för er!

Tack för alla svar! :bow: Det är intressant att läsa hur olika fort/långsamt det gått för er... men det är jobbigt ibland att vänta och längta... Min biologiska klocka har slutat klinga och börjat gå bärsärkagång! Jag har svårt att tänka på nåt annat... Och så är man skendräktig varenda månad också. :p :D

Jag vet hur det är, den där omtalade klockan blir liksom skogstokig efter ett tag. ;)

Dock så tyckte jag det kändes "lättare" när det "bara" var svårt "att få till det", än de senaste årens upprepade missfall. :crazy: Efter varje missfall har jag blivit mer och mer... ja rent desperat, faktiskt. :crazy:

vi bestämde oss den 14 juli, den 15 juli hade jag ägglossning och det tog sig med det samma. så altså tog det 1 dygn

Åh fyy så hemskt! :cry: Jag kan knappt föreställa mig hur hemskt det måste vara med missfall! Usch, kan förstå att det känns tungt... :crazy: Sånt borde inte få hända. Har man väl fått dit ett litet knyte borde den få stanna där tills den är färdig att komma ut!

Ett dygn... Hmm, antar att väntan måste varit fruktansvärt lång och svår då? ;) Hihi, skojar bara! Grattis till den bedriften! :)

För oss tog det 7 år och 7 provrörsförsök innan dottern blev till...

Det tog 3,5 år och tre IVF-försök innan jag blev gravid, men nu har jag en dotter på 15 månader.

Jag har varit gravid 5 ggr och har 3 barn och alltså haft 2 mf, varav det vid en av de 2 graviditeterna var tvillingar.

Ingen av de 5 graviditeterna har varit något oplanerat misstag som bara skedde och jag har turen att vara tämligen superfertil, så de gånger som vi planerat att "föröka oss" så har jag blivit gravid direkt :laugh:

Vi bestämde oss den 20e juli och jag hade äl den 25.e
Det tog sig på första försöket.
Så nu kommer lillen om två veckor. :laugh:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 459
Senast: Raderad medlem 142658
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka