Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Sv: Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

kl två år av oskyddade samlag tog det här, enligt händer-det-så-händer-det principen.

OT. Hur kan du säga att hon "verkligen inte var planerad", det där är väl att planera?!? :confused::)

För mig är icke-planerad att man av misstag råkar bli gravid, och det kan man väl inte säga gällande ovanstående scenario? :grin:

ha ha, jo men det var ju det jag ville veta, hur hon såg på det. ;) Graviditeter är ofta svåra att beställa så där exakt, så för mig är det absolut planerat om man lägger av med preventimedel, och sedan låter det bli barn när det blir? :)

Man kan ju lägga av med preventivmedel av andra anledningar än att man vill bli gravid. Enligt mig är det planerat om man bestämmer sig för att det är dags att försöka på allvar.

Fast det beror ju lite på, enligt principen "blir det så blir det" kör man ju antagligen oskyddad - och bara för att man slutat med prev.medel behöver man ju inte köra helt naturellt.

Jag tror alla vet vad som KAN hända om man har sex utan skydd, och förhoppningsvis vet alla vad de gör åt konsekvenserna om det händer, men det behöver ju inte betyda att man VILL ha barn och planerar för det bara för att man inte har några p-medel. I vårt fall var jag osäker på om jag kunde få barn, jag kan inte äta några hormoner då min redan rejäla migrän och humör blir tiodubbelt värre, latex ger exem. Vi slutade helt enkelt med p-medel men planerade trots det för ett liv utan barn, med flytt utomlands och så. Då tycker inte jag att hon är planerad, nej.. Sedan, just när allt var klart med flytt och jobb, två år efter att vi slutat med p-medel och med i genomsnitt sex 2-3 gånger i veckan under den tiden, DÅ först blev jag gravid, så då var det bara att planera om för ett liv med barn;)

Jag håller med nordsvensken. Slutar man med p-medel men fortsätter ha sex så är barn kanske inte planerat men väntat.
I ordet planera tycker jag det ligger att man kollar upp vilken dag som är optimal och har sex på den oavsett om man känner för det eller inte för att tillverka ett barn.

Så även om ni inte planerade barn Cambrie så kan det ju inte varit speciellt oväntat att du blev gravid (om ni nu inte har några medicinska orsaker till att inte förvänta er att du inte skulle bli gravid).

Och nä, väntat var det inte heller, men man behöver inte dela med sig allt till Buke heller, eller måste man det:grin:? Hade vi planerat för det hade vi knappast sökt jobb och fixat bostad i USA.. Då hade vi väl väntat här hemma oavsett om jag blivit gravid eller inte?

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 459
Senast: Raderad medlem 142658
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka