Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Vilsa

Trådstartare
..ja, var det en liten olyckshändelse som hände medsamma, eller dröjde det flera år och många försök innan du fick ditt lilla pyre? Jag undrar hur vanligt det egentligen är att det dröjer länge... *otålig* :grin::D

Senast ändrad:
Sv: Hur lång tid tog det innan du blev gravid?

Jag har varit gravid 5ggr, 1 barn, 3 mf och en pågående graviditet.

Graviditet 1: bara blev, helt oplanerat. :o (resulterade i mf)

Graviditet 2: 3 mån

Graviditet 3: 13mån (resulterade i mf)

Graviditet 4: 6 mån (resulterade i mf)

Graviditet 5, pågående: på första försöket.

Så ganska varierat här alltså... :crazy:

Är i vecka 36 och väntar första barnet. Slutade med NuvaRing i januari och i Augusti blev jag gravid. Så ganska exakt 8 månader, men vi körde inte med ÄL-stickor och sånt. Vi hade lite intställningen: "Händer det så händer det".

Här tog det 10 försök med ägglossningstest innan det tog sig.

Tog ut hormonspiralen i november -08, blev gravid juli -09. Inte direkt planerat, någon månad innan plusset började vi slarva med kondom och körde på "säkra perioder" med inställningen att händer det så händer det. När vi sedan tillsammans sa att "nu börjar vi försöka på riktigt" så låg Räkan med stor sannolikhet redan i magen. :angel: BF om två veckor :love:

kl

Med första barnet tog det sig på första försöket, och nu med andra barnet (v 18 i morgon) tog det sig på andra försöket. Båda mycket planerade.

//julia

Barn 1: Ingen aning, det var helt oplanerat ...
Barn 2: det tog en månad efter att spriralen togs ut så var vi gravida. Tyvärr ville pyret inte stanna hos oss, så det blev MF efter ett par månader
Barn 3: 3 månader knappt, vi bodde 20 mil från varandra då så det var noga uträknade samlivstider då :D
Barn 4: tog sig på första och enda gången vi hade sex på ett halvår... Sambon skulle till England, och vi tänkte "vi provar, blir det nåt så blir det!". Och det blev det!

6 år oskyddat varav 10 månader aktiva försök.

Lycka till!
Mvh Miks

PS. Finns tydligen någon statistik om att medeltiden är 8 månader. Var det kommer ifrån låter jag var osagt eftersom jag är osäker. DS

Jag tror att det är vanligare än man tror att det dröjer. Har jag förstått det rätt så måste man ha försökt i över ett år för att få någon slags hjälp.

Här tog det på första försöket och blev dubbel skörd, och nu har jag 3:an i magen som var en ljuvlig liten överraskning:love:.

Jag önskar dig all lycka i bebisverkstaden!

Liten som ligger i magen nu är helt oplanerad :D och ska titta ut i slutet av maj!
Vi ser verkligen fram emot detta, även om det var totalt oplanerat och trots preventivmedel - ödet?!

Slutade med p-piller december-07 för att sätta in spiral men det blev aldrig av. I mars -08 orkade vi inte försöka jaga tid med BM för att sätta in den där jäkla spiralen utan körde på "säkra perioder" medan vi funderade på lämpligt preventivmedel. Framåt sommaren började vi båda bli lite småsugna, till juli försökte jag räkna ut ÄL och tima in sexet, när inte det lyckades orkade jag inte försöka mer men det tog sig i augusti -08. :)

Vi är uppe i lite mer än fyra år nu. Två års försök sängvägen och två år via adoption. Än inga barn i sikte...
Just nu får vi av olika skäl inte adoptera heller och ser oss således om efter alternativ.

:angel:

3 månader efter jag blev av med k-spiralen blev jag gravid.

Men så tråkigt att höra! :cry: Jag minns ditt nick och hur du skrev om er längtan efter barn och det berörde mig starkt.
Vad finns det nu för alternativ och varför får ni inte adoptera?

Förlåt OT...

Jag har tänkt uppdatera den tråden med info, men det har varit lite jobbigt den sista tiden så jag har inte orkat.

Alternativen är att se om IVF kan fungera alternativt insemination med donatorsperma.

Vi ska ju fortfarande adoptera, men frågan är när och om det blir första eller rent utav andra barnet? Köplatserna har vi kvar fastän det blir så här.
Men vi vill verkligen ha barn nu så nåt måste hända, därför ser vi oss om lite.
Anledning till tillbakadraget medgivande är flytt och jobbsituationer.

Den 29 maj bestämde vi oss att vi skulle försöka, då hade jag mens.
På den 3dje ägglossningen blev jag gravid och fick plus den 17/8
och nu är jag i vecka 36+5!

KL

Min dotter var helt oplanerad.
Blev till trots att jag åt p-piller.
Visserligen käkade jag en penicillinkur då, så min bm trodde att den slog ut p-pillren.
Blev lite av en överraskning när jag fick veta att jag var gravid i v.13 :p.
Så man kanske kan säga att det tog sig på första försöket, trots att vi inte försökte :D.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 510
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 459
Senast: Raderad medlem 142658
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 411
Senast: monster1
·
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka