Sv: Hur lång tid innan märkbart resultat? (Allergivaccin)
Det är ett schampoo på recept som heter Malaseb. Märkte inget speciellt i början vad jag kommer ihåg, men märkte när när jag glömt beställa i somras att hon absolut inte blev sämre av att inte få vaccin. Har tänkt ett halvår att jag märker ingen skillnad, hon blir inte klådfri och absolut inte sämre av att inte bli vaccinerad. Bad var det som hjälpte mest.
Vilken tur att det åtminstone hjälper att inte följa med till stallet och att duschas regelbundet.
Vilket schampo använder du? Vi använder allermyl men tycker inte att den har gjort varken från eller till de senaste duscharna, kanske spär vi ut den för mycket trots att vi inte är i närheten av att använda den 20 gånger som den enligt veterinärkliniken skulle räcka till.
Fick din hund mer klåda eller liknande av vaccinationerna eller var det "bara" att den inte hjälpte?
Det är ett schampoo på recept som heter Malaseb. Märkte inget speciellt i början vad jag kommer ihåg, men märkte när när jag glömt beställa i somras att hon absolut inte blev sämre av att inte få vaccin. Har tänkt ett halvår att jag märker ingen skillnad, hon blir inte klådfri och absolut inte sämre av att inte bli vaccinerad. Bad var det som hjälpte mest.