Hur lång tid efter Erlichiabehandling

Sv: Hur lång tid efter Erlichiabehandling

Evergreen skrev:
brukar man se en förbättring på hästen?
Om det nu var konstaterad Erlichia den hade.

Det går nog inte att svara på då det är helt indiviuellt hur och OM de svarar på själva behandlingen!

Min gjorde det inte trots 2 omgångar med tetracykliner.
I hand fall så har vi fått lov att söka andra vägar för att få honom bättre då han inte vart det minsta bättre av behandlingarna. Tyvärr..

Det är över 4 år sedan han behandlades sista gången med det och sedan dess har det gått saaaakta framåt.

Så vissa hästar som är drabbade blir inte bättre av behandling?
Varför inte?
Blir dom någonsin bra då? :crazy:

Evergreen skrev:
Varför inte?

Alla blir tyvärr inte bra. Vet själv då våran fick det och efter två år så fick han avsluta sina dagar...

Evergreen skrev:
Varför inte?

Nej alla varar inte på behandling.
Varför det vet jag inte.

Om dom någonsin blir bra kan jag heller inte svara på. Min har ju vart dålig i 5 år nu. Han KANSKE kan bli så pass att han kan bli promenadhäst. Men ännu har vi en bit dit.

Ska börja skritta uppsuttet i morgon. Då korta(100 m) pass med ryttare och sedan går jag bredvid också. Promenera för hand har vi ju gjort ett tag.

Liknande trådar

Hästvård Hej, om ni har sett mitt tidigare inlägg så har min häst Kissing spine. Vi har sedan februari behandlat ryggen två gånger och rehabat...
2
Svar
20
· Visningar
1 810
Senast: QueenLilith
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 294
Senast: Zetly
·
Hästvård Ni som har haft häst som har haft bockhov som små men som rättades till i god tid. Är detta något som påverkat era hästar i vuxen ålder?
Svar
2
· Visningar
327
Senast: Hedinn
·
Hästvård Jag tycker att det är jättesvårt att se ”painface” på hästar. Försöker studera bilder noggrant men det är inget jag kan se bara sådär...
2
Svar
20
· Visningar
1 964
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar