Hur lång är "nån" timme?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Ray
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 65
  • Visningar Visningar 13 561
Om "nån timme" är aldrig kortare än 1 och inte längre än 2.
Om "nån minut" är aldrig kortare än 1 och inte längre än 3.
Om "nån dag" är aldrig samma dag och inte längre än 2.
Du lever i en fantastiskt precis värld. Min är mycket mer diffusa när det gäller ungefärliga tidsuppskattningar

Just därför jag ogillar det, så luddigt och betyder olika beroende på vem man frågar.
Jag vill ha svaret.
Postade paketet idag, normal leveranstid är en till två dagar.
Inget flum om nån dag.

Ska börja säga det på jobbet.
När kommer vi fram.
Om nån timme.
Fungerar ju tydligen oavsett vart de ska.
Jaa, det är luddigt :) Sambon tyckte det kunde vara upp till en vecka, lite väl även för mig! :D

"Nån timme" betyder för mig att det är svårt att veta hur lång tid det kommer ta - hoppas på en timme men troligen blir det närmare 2-3 timmar. "Runt en timme" skulle för mig innebära något närmare timmen, typ 45-90 min. "Några timmar" kan vara allt från 2-3 timmar till 5-6 timmar (troligen det längre tidsspannet).

Just därför jag ogillar det, så luddigt och betyder olika beroende på vem man frågar.
Jag vill ha svaret.
Postade paketet idag, normal leveranstid är en till två dagar.
Inget flum om nån dag.

Ska börja säga det på jobbet.
När kommer vi fram.
Om nån timme.
Fungerar ju tydligen oavsett vart de ska.
Ibland har man inte svaret då är det bra att kunna vara luddig :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 093
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 688
Senast: Derivata
·
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
668
Senast: Lillefrun
·
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 054
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • En tråd om bäddar