Hur länge innan ni blev m barn?

Piruette

Trådstartare
kanske finns en sån här tråd innan, orkade inte kolla :angel:

Hur lång tid tog det från att ni bestämmde er till att ni faktikst blev gravida?

jag o min sambo har pratat om det ett tag nu.... o varit lite halvslarviga... Var hemma hos familjen över nyår o dom trodde att jag var gravid (dags att börja banta ;), så vi gjorde ett test som visade negativt....
Blev väldigt besviken över det, både jag o min sambo så vi bestämmde oss för att köra på, på riktigt.... :p

Så håll tummarna för mej nu att det går fort ;)

blev väldigt sur idag när mensen kom över 1 vecka för tidigt.... :D
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

kanske finns en sån här tråd innan, orkade inte kolla :angel:

Hur lång tid tog det från att ni bestämmde er till att ni faktikst blev gravida?

jag o min sambo har pratat om det ett tag nu.... o varit lite halvslarviga... Var hemma hos familjen över nyår o dom trodde att jag var gravid (dags att börja banta ;), så vi gjorde ett test som visade negativt....
Blev väldigt besviken över det, både jag o min sambo så vi bestämmde oss för att köra på, på riktigt.... :p

Så håll tummarna för mej nu att det går fort ;)

blev väldigt sur idag när mensen kom över 1 vecka för tidigt.... :D


Hade inte bestämt nånting utan knaprade p-piller å trodde att man va säker då:angel: dock blev det väldigt välkommet och "planerat" efter gravtestet:D
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Vi försökte inte ens första gången. Men min sambo kom hem från en längre utlandsvistelse och inom en vecka efter det måste jag ha varit på smällen :D så det gick ju rätt fort.

Andra gången var det i alla fall halvt med flit ;) (lite medvetet slarv ni vet) och då tog det sig på andra ägglossningen efter att jag fått tillbaka mensen tror jag.
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Ca 1 år första gången (1 missfall inräknat då iofs) - det var dock först på slutet av den här perioden som vi försökte ordentligt att pricka ägglossning osv, innan dess skyddade vi oss inte bara.

Återstår att se hur lång tid det tar den här gången, är inne på tredje försöket nu.
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Det tog sig på första "försöket".
Trodde vi hade missat ägglossningen och väntade på mensen så vi kunde börja bebisverkstan. men mensen kom aldrig. fick jätteont i tuttarna å va hungrig jämt å ständigt. så jag testade å de vart ett plus=)
På ul visade det sig att ägglossningen hade varit nästan två veckor senare än vad jag trodde.
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Vi var sugna på en bäbis redan hösten 2006, men bestämde oss för att skydda oss ett tag till.
Vi bestämde att jag skulle sluta med p-pillren i augusti 2007, men efter att jag hade läst mig klok på alla graviditetssajter som finns så var jag fast övertygad om att det skulle ta JÄTTELÅNG tid att bli gravid!
"Det tar i snitt 7 månader!", förklarade jag för sambon som gick med på att jag skulle sluta med p-pillren redan i maj.
Sagt och gjort.. i juni testade jag positivt! :D

Så det tog sig på första försöket.
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

blev tillsammans 1 juni och ska ha barn 22 mars så det gick hmm rätt fort:angel::D
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

För mig har det gått fort.

Första gången blev jag gravid trotr P-piller (tog bort det, jag o pappan hade precis separerat när jag fick veta att jag var gravid)

gång nr 2 och 3 tog det sig på andra ägglossningen efter att jag slutade med pillren. Fertil? Javisst...:p
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Det tog 3 år. Har jobbat på nummer två i 1,5 år nu utan resultat. Så vi verkar i alla fall inte ha så lätt för att få barn.
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Jadu det tog unger fär 8 månader. Kan bero på att jag var 75 kg överviktig med. 50 kg har försvann efter jag fick min dotter.


Mvh
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Hur lång tid tog det från att ni bestämmde er till att ni faktikst blev gravida?

Vi blev gravida på en gång faktiskt. Trodde aldrig det skulle hända så snabbt! Slutade med pillren i mitten av juli och väntade på att mensen skulle komma igång. Trodde den krånglade pga jag slutat med pillren men när den inte kom i augusti heller, testade 5 dagar efter mensen skulle kommit, var jag gravid. :love::bump: Det var den 27 augusti.:)
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

1 år, 14 försök, varav 12 var optimerade på ägglossning.
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Hur lång tid tog det från att ni bestämmde er till att ni faktikst blev gravida?

17 månader 1:a gången och ca 4 år andra gången... och nu är dottern snart 3 år och jag har inte blivit på smällen trots att vi inte använt p-medel på typ 10 år...
 
Senast ändrad:
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Min sambo och jag har varit ihop några år. Under 2007 blev pratet om barn mer allvarligt, då jag började närma mig en viss gräns m.m. Vi var aktiva kanske ett halvår innan det blev något... innan hade det varit småslarv lite till o från ca ett år också, samtidigt som vi inte träffades så ofta när jag jobbade utomlands. Nu väntar vi vårt första i sommar!! :p
 
Sv: Hur länge innan ni blev m barn?

Sju - åtta månader av seriöst försökande.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 777
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 462
Senast: Juli0a
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 234
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp