Det är lugnt, jag bara ville mota den diskussionen som jag sett 200 000 gånger
(Jag har förrädare hemma - en dotter som börjat prata om den där hemska prylen som kostar enorma pengar. Därav chocken inför vad som komma skall.)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det ÄR verkligen hemska pengar ... Många som går i iphonetankar hoppas ju nu på att femman ska bli billigare när sexan släpps. Och nyss såg jag någonstans "REA PÅ IPHONE 5". Den var nersatt med hela 50 spänn(Jag har förrädare hemma - en dotter som börjat prata om den där hemska prylen som kostar enorma pengar. Därav chocken inför vad som komma skall.)
Och du lär få se den 200 000 gånger till.
Näpp. Det trodde jag med, men inte i mitt senaste fall. Vi räknade på det. Då hade jag fått köpa telefonen kontant och det hade blivit dyrare. Mitt abonnemang säljs nämligen inte heller längre till det pris jag betalar, så det billigaste var att förlänga det.Alltid kontant. Det är bara att räkna på hur många kronor man betalt totalt, och då skiljer det alltid några tusenlappar till fördel för att köpa kontant och teckna oberoende abonnemang.
Det är ett jäkla dåligt lån alltsom oftast. Har man inte pengarna kan man ta ett litet privatlån istället och få mycket bättre ränta.
(Jag har förrädare hemma - en dotter som börjat prata om den där hemska prylen som kostar enorma pengar. Därav chocken inför vad som komma skall.)
Bra tips till @sjoberga där
Häromdagen var jag inne på en av Apples butiker och efter ett tag kom en pappa in med sin lilla dotter (sex år gammal kanske?). Lilltjejen går runt och tittar, fastnar för en Mac Pro (kan den heta så?) som kostade omkring 2000€ och ställer sig och blippar på den lite. Till slut säger hon "den här kanske är lite för mycket för mig, pappa?" varpå pappan bara "Okej, vill du ha någon annan istället?" och så tittade de på en Mac Air istället.
Jag och sambon stod ungefär såhär och började fundera över om den här pappan kanske kunde adoptera oss också?
Apropå pappor och Apple-produkter
Steg 1. Uppmuntra att sjoberga skämmer bort sina döttrar med Apple-produkterBra tips till @sjoberga där
Det ÄR verkligen hemska pengar ... Många som går i iphonetankar hoppas ju nu på att femman ska bli billigare när sexan släpps. Och nyss såg jag någonstans "REA PÅ IPHONE 5". Den var nersatt med hela 50 spänn
Är den nya tillräckligt dyr, så ...Lite märkligt faktiskt. Sony Z2 blev bra mycket billigare när Z3 kom.
Annars köper väl ingen den gamla modellen?
Jag har haft Telia ända sedan tidernas begynnelse. Men så flyttade jag till den här stugan och kunde plötsligt inte tala i mobil inomhus.Alltid kontant, ofta låst till Telia för de andra suger ändå här (fast jobbmobil har jag Telenor å det är ok).
Jo, det är den ju! Fan vad korkad jag är. Tack. Då får jag ju lägga på den på kontantpriset.
Priset för bara mobilen om jag binder på 24 mån blir då 7 200 - alltså ett par hundra billigare än kontantpriset.
Moderator kan låsa tråden så drar jag mig tillbaka under min sten och skäms
Jo, det spelar säkert in. Men de besökare jag haft med telia-lurar har haft sämre mottagning här. Telia själva har erkänt att täckningen är - citat - lite fläckig, här.@tanten Som jag har förstått det så delar operatörerna på masterna. Det KAN ju vara den nya mobilen som ger dig bättre täckning.
Ska kolla dem, tack! Jag har bara 0,5 GB redan nu men använder mest wifi. Och på T-nor skulle nuv abonnemang + sexan kosta 489.
Ok - ännu bättre! De kommer säkert bjuda på de 40 kronorna för att få behålla dig.Kikade på det nu. Men det är 64GB jag tittar på, då kostar den 449/mån mot Telenors 489. Så då är skillnaden inte stor.