Haha, du livar upp dagen!Det är illavarslande närfyrafem personer gillar ett inlägg där jag kommer ut som idiot.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Haha, du livar upp dagen!Det är illavarslande närfyrafem personer gillar ett inlägg där jag kommer ut som idiot.
Japp, det får bli det för mig den här gången också.Binder om mig och tar ut ny mobil med förhöjd månadsavgift. Blir billigast så.
Tifo! Get lost
Jag får tjänstetelefon i morgon. En gammal iphone4-häck Jag kommer att hata att släpa runt på två mobiler men jag blir tvungen.
Inte bara läser jag tråden med stor behållning, jag noterar även vilken tur jag har som har tjänstetelefon. Android dåra.
Köper ni med förhöjd månadskostnad under en bunden tid eller köper ni kontant?
Jag har alltid köpt med bunden tid, 0 kronor i butiken. Men nu när iphone 6 kommer så blir den så satans dyr om man inte köper kontant.
Hur tänker ni?
(Ni som aldrig skulle kunna tänka er att köpa en iphone för att androiderna är dubbelt så bra till hälften av priset kanske kan starta en egen tråd om det. Det jag undrar är alltså bara hur ni brukar resonera när ni byter mobil, oavsett om det är iphone eller android)
Jag är okunnig i mycket, men när det gäller iPhone begriper jag ännu mindre: vad är det som gör att man vill ha en ny iPhone6-häck? Eller, vad är det som gör att iPhone5-häckar plötsligt är lika tilltalande som mjältbrand ungefär?
Låser jag mitt nuvarande abonnemang på två år och väljer en 64 GB sexa så kostar själva luren 7200, men 7395 om jag betalar den kontant.Alltid kontant. Det är bara att räkna på hur många kronor man betalt totalt, och då skiljer det alltid några tusenlappar till fördel för att köpa kontant och teckna oberoende abonnemang.
Det är ett jäkla dåligt lån alltsom oftast. Har man inte pengarna kan man ta ett litet privatlån istället och få mycket bättre ränta.
Alltid kontant. Det är bara att räkna på hur många kronor man betalt totalt, och då skiljer det alltid några tusenlappar till fördel för att köpa kontant och teckna oberoende abonnemang.
Det är ett jäkla dåligt lån alltsom oftast. Har man inte pengarna kan man ta ett litet privatlån istället och få mycket bättre ränta.
Låser jag mitt nuvarande abonnemang på två år och väljer en 64 GB sexa så kostar själva luren 7200, men 7395 om jag betalar den kontant.
Fast det är ju fel. Jag tjänade drygt 1000 kr på 24 månader på att köpa den med abonnemang.
Fast det är ju fel. Jag tjänade drygt 1000 kr på 24 månader på att köpa den med abonnemang.
Fast jag blir lite chockad som inte varit insatt. 7395 kronor för en TELEFON! Som har en tekniknivå som redan är halvgammal och kan köpas för under 3000 kr på Androidsidan. Snacka om varumärkeshype. Hur får man någon människa alls att köpa på den nivån?
(Ni som aldrig skulle kunna tänka er att köpa en iphone för att androiderna är dubbelt så bra till hälften av priset kanske kan starta en egen tråd om det. Det jag undrar är alltså bara hur ni brukar resonera när ni byter mobil, oavsett om det är iphone eller android)
Jag har som sagt alltid räknat på alternativen (med/utan abonnemang) och det skiljer flera tusen. Men inte på alternativet "förlänga" befintligt abonnemang, då det inte varit aktuellt.
Till saken hör att jag vill ha de billigare abonnemangen, helst 49-99 kr/mån; och de brukar sällan vara fördelaktiga när det gäller att inkludera telefonen.
Citerar trådstarten
Exempel:
NetOnNet 24 mån Telenor Mobil XS inkl Iphone 6 = totalkostnad 11.027 kr
NetOnNet utan abonnemang Iphone 6 = 6395 kr + 24 mån * 99 = 8771 kr.
Jag blev bara lätt chockad. Trots att jag visste att den skulle vara dyr. Men jag ska inte förstöra tråden.