Hur köper ni mobil?

Igår läste jag om att en av Sonys tidiga Xperia också fått kritik för att den gick att böja. Men det blev antagligen inte alls lika uppmärksammat.
Nej men det är väl inte så konstigt? De skriver väl mer om de hajpade modellerna?

Min sambon gnällde på att jeansen han köpte senast (samma modell som alltid) helt plötsligt fått onödigt stora och djupa fickor så ha ser obscen ut när han gräver efter nycklarna. Anpassning?? :wtf:

(Jag har vänner som ser lite lätt karikatyriska ut när de drar upp telefon i surfplattestorlek ur kavajfickan och börjar prata :rofl:)
Jamen exakt :D

Jag fattar inte riktigt grejen med 6+, att storleken skulle vara nåt bra. Jag har redan en ipad. Både att tala i telefon och att fotografera blir ju bara bökigare, ju större telefonen är.

Nej men det är väl inte så konstigt? De skriver väl mer om de hajpade modellerna?
Fast Sony är så stora och har så många användare att det borde uppmärksammas om en av deras modeller går att vika, om man nu tycker att iphone 6+ är värd att uppmärksammas på den punkten.

Fast Sony är så stora och har så många användare att det borde uppmärksammas om en av deras modeller går att vika, om man nu tycker att iphone 6+ är värd att uppmärksammas på den punkten.
Fast om du jämför köerna för att köpa iPhone6 med köerna för att köpa Xperia så ser du ju att den ena har en helt enorm hajp som den andra inte har. Nu vet jag inte hur mycket som skrevs om Xperian men för mig känns det inte alls märkligt att ett problem med iPhone får mer uppmärksamhet, herregud, de skriver ju så mycket de bara kan om iPhone eftersom intresset är så massivt.

Fast om du jämför köerna för att köpa iPhone6 med köerna för att köpa Xperia så ser du ju att den ena har en helt enorm hajp som den andra inte har. Nu vet jag inte hur mycket som skrevs om Xperian men för mig känns det inte alls märkligt att ett problem med iPhone får mer uppmärksamhet, herregud, de skriver ju så mycket de bara kan om iPhone eftersom intresset är så massivt.
Klart den är mer hajpad. Men nyhetsvärdet är inte obefintligt när det gäller giganterna Samsung, Sony och HTC heller.

Klart den är mer hajpad. Men nyhetsvärdet är inte obefintligt när det gäller giganterna Samsung, Sony och HTC heller.
Att det är obefintligt för de andra märkena har jag inte skrivit. Däremot tycker jag inte att det är det minsta märkligt att en mer hajpad telefon får mer uppmärksamhet när man upptäckt ett fel - särskilt när halva världen sitter och väntar på att ÄNTLIGEN få köpa denna hajpade telefon för en helt rubbat hög summa.

Att det är obefintligt för de andra märkena har jag inte skrivit. Däremot tycker jag inte att det är det minsta märkligt att en mer hajpad telefon får mer uppmärksamhet när man upptäckt ett fel - särskilt när halva världen sitter och väntar på att ÄNTLIGEN få köpa denna hajpade telefon för en helt rubbat hög summa.
Fast jag menar är att det kanske bedöms som ett fel bara för det är en iphone. Att en stor bit aluminium går att böja låter inte så revolutionerande?

Jag tror att tre dagars kö-campande på trottoarer är ganska obefintligt för Xperia eller Samsung-släpp. Varför förminska den uppmärksamhetshype iPhone har? Jag förstår inte riktigt. Det ÄR en larvigt stor hype runt iPhone, antagligen för att den också är den mest sålda modellen av lur.

Vem har förminskat hajpen? Det jag tycker verkar förstorat är uppmärksamheten kring vikningen.

Hajpen runt själva iphone är ju helt störd. Den har jag aldrig förminskat.

Köper ni med förhöjd månadskostnad under en bunden tid eller köper ni kontant?

Jag har alltid köpt med bunden tid, 0 kronor i butiken. Men nu när iphone 6 kommer så blir den så satans dyr om man inte köper kontant.

Hur tänker ni?

(Ni som aldrig skulle kunna tänka er att köpa en iphone för att androiderna är dubbelt så bra till hälften av priset kanske kan starta en egen tråd om det. :) Det jag undrar är alltså bara hur ni brukar resonera när ni byter mobil, oavsett om det är iphone eller android)
Jag har alltid köpt mina på 2 års bindningstid där man betalar av. FÖr när jag har räknat ut det har det alltid blivit billigare än att köpa den kontant. Har alltid nappat när dom haft bra deals

Vem har förminskat hajpen? Det jag tycker verkar förstorat är uppmärksamheten kring vikningen.

Hajpen runt själva iphone är ju helt störd. Den har jag aldrig förminskat.
Fast du ställer bendgatevikningen mot den som inte hände på Xperian, eller vad det nu var. Som att bendgate skulle kunna haft motsvarighet i Xperiagate som inte existerade.
Men skitdetsamma, kritik mot Iphone är alltid känsligt hos just iphonister. ;) (faktiskt, så tycker jag mig se kritik mot androider som mer konstruktivt mottagna hos dess användare)

Fast du ställer bendgatevikningen mot den som inte hände på Xperian, eller vad det nu var. Som att bendgate skulle kunna haft motsvarighet i Xperiagate som inte existerade.
Men skitdetsamma, kritik mot Iphone är alltid känsligt hos just iphonister. ;) (faktiskt, så tycker jag mig se kritik mot androider som mer konstruktivt mottagna hos dess användare)
Nej just det - det blev inget bendgate med Xperian. Precis det var min poäng.

Men så märkligt att du upplever iphones användare som kritikkänsliga. Jag ser nämligen det motsatta - att folk kan diskutera sina androider i fred, men om folk med iphone diskuterar så tar det en nanosekund innan "men GUD, jag skulle ALDRIG köpa iphone, android är SÅ mycket bättre för att ..." osv. :D

Fast jag menar är att det kanske bedöms som ett fel bara för det är en iphone. Att en stor bit aluminium går att böja låter inte så revolutionerande?
Att en telefon för en halv förmögenhet lätt kan böjas sönder? Nej, jag tycker inte att det är konstigt att det blåses upp i media (om det ens gör det? Såg att Aftonbladet har en artikel om det men de har ju artiklar om det mesta).

Jag tror det är lite väl mycket att förvänta sig att den genomsnittlige konsumenten ska tänka "åh, den är gjord av aluminium? Då får jag ha i åtanke att den kan böjas sönder om jag inte är försiktig". Jag hade definitivt inte dragit den slutsatsen själv.

Nej just det - det blev inget bendgate med Xperian. Precis det var min poäng.

Men så märkligt att du upplever iphones användare som kritikkänsliga. Jag ser nämligen det motsatta - att folk kan diskutera sina androider i fred, men om folk med iphone diskuterar så tar det en nanosekund innan "men GUD, jag skulle ALDRIG köpa iphone, android är SÅ mycket bättre för att ..." osv. :D
Det beror säkert på vilken sida av staketet man står på. :up:
Jag troooor också att androidanvändare är lite mer flexibla i sitt val av märke på lur bara.

Att en telefon för en halv förmögenhet lätt kan böjas sönder? Nej, jag tycker inte att det är konstigt att det blåses upp i media (om det ens gör det? Såg att Aftonbladet har en artikel om det men de har ju artiklar om det mesta).

Jag tror det är lite väl mycket att förvänta sig att den genomsnittlige konsumenten ska tänka "åh, den är gjord av aluminium? Då får jag ha i åtanke att den kan böjas sönder om jag inte är försiktig". Jag hade definitivt inte dragit den slutsatsen själv.
Det blåstes upp på nätet, får man väl säga. Aftonbladets artikel som jag läste igår var från TT, om de har fortsatt idag vet jag inte.

Men på mängder av forum och bloggar har det nog varit stort, det blir det alltid när det gäller iphone.

Och jag tycker att både hajpen och kriget är så fånigt. Det är en mobiljävel det handlar om, inget annat. Jag har haft iphone 4 och iphone 5 och varit supernöjd, nu hoppas jag bli lika nöjd med 6. Mer än så är det egentligen inte.

Det beror säkert på vilken sida av staketet man står på. :up:
Jag troooor också att androidanvändare är lite mer flexibla i sitt val av märke på lur bara.
Ja, hur skulle de kunna vara något annat? De har ju fler märken att välja mellan. Har man Apple så har man iphone.

Ja, hur skulle de kunna vara något annat? De har ju fler märken att välja mellan. Har man Apple så har man iphone.
Ja om man är så svartvit att man inte kan tänka sig annat än iPhone så. Det är ungefär som när en volvoägare inte kan göra annat än uppgradera sig med nyare volvo och gudförbjudeingetannat, inte prova andra bilmärken för volvo "är något helt annat'.

Som du säger - det är en mobiljävel, inget annat. ;)

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
995
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 622
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar