Hur köper ni mobil?

Att en telefon för en halv förmögenhet lätt kan böjas sönder? Nej, jag tycker inte att det är konstigt att det blåses upp i media (om det ens gör det? Såg att Aftonbladet har en artikel om det men de har ju artiklar om det mesta).

Jag tror det är lite väl mycket att förvänta sig att den genomsnittlige konsumenten ska tänka "åh, den är gjord av aluminium? Då får jag ha i åtanke att den kan böjas sönder om jag inte är försiktig". Jag hade definitivt inte dragit den slutsatsen själv.
Att små elektroniska prylar lätt kan gå sönder/böjas, jag kanske är naiv men jag tycker inte det låter så revolutionerande.

Det blåstes upp på nätet, får man väl säga. Aftonbladets artikel som jag läste igår var från TT, om de har fortsatt idag vet jag inte.

Men på mängder av forum och bloggar har det nog varit stort, det blir det alltid när det gäller iphone.

Och jag tycker att både hajpen och kriget är så fånigt. Det är en mobiljävel det handlar om, inget annat. Jag har haft iphone 4 och iphone 5 och varit supernöjd, nu hoppas jag bli lika nöjd med 6. Mer än så är det egentligen inte.
Oavsett, jag säger som jag sagt massa gånger nu: Jag tycker inte att det är märkligt om det skrivs mycket om det. Det skrivs mycket om iPhone generellt liksom. Det är svindyra telefoner, hajpade som fan, och då blir det så.

Att du är nöjd är ju jättebra men det känns ändå märkligt att du, om du nu tycker hajp och krig är så tramsigt, skriver att du tror att det bara är för att det är en iPhone som det ses som ett fel att den kan böjas sönder. Detta baserat på att Xperian inte fått lika mycket uppmärksamhet. För mig känns det lite typiskt Apple-kund ska försvara Apple oavsett vad som händer. Skulle Aftonbladet och halva internet skriva samma sak om Samsung skulle jag inte ens reagera, skiter väl jag i. Jag har inget behov av att "försvara" min telefon, det är bara en telefon liksom.

Nej just det - det blev inget bendgate med Xperian. Precis det var min poäng.

Men så märkligt att du upplever iphones användare som kritikkänsliga. Jag ser nämligen det motsatta - att folk kan diskutera sina androider i fred, men om folk med iphone diskuterar så tar det en nanosekund innan "men GUD, jag skulle ALDRIG köpa iphone, android är SÅ mycket bättre för att ..." osv. :D

Jag håller med dig. Android-anhängarna är nördiga nog att få vara ifred, medan iphone-entusiasterna lätt blir villebråd. Att man då försvarar sig är kanske inte så svårt att förstå.

Jag kan tycka att var och en kan få ha sin egen smak. Ingen klagar (nåja, en del gör ju det) på att någon köper en väska i plats för en förmögenhet om det är rätt designer - även om man kan få en i fint skinn för mindre pengar.

Iphone är inte fråga om mest avancerad teknik, det är mode för personer som vill ha en lättanvänd telefon. Jag tycker inte det är konstigt alls.

Att små elektroniska prylar lätt kan gå sönder/böjas, jag kanske är naiv men jag tycker inte det låter så revolutionerande.
Men har jag kallat det revolutionerande? Varför så spydig? Jag säger att det inte förvånar mig alls att det skrivs mycket om det, det är allt.

Men har jag kallat det revolutionerande? Varför så spydig? Jag säger att det inte förvånar mig alls att det skrivs mycket om det, det är allt.
Nej det har du säkert inte och min mening var inte att du skulle tolka mig som spydig, det var en allmän reflektion kring att det uppmärksammas så mycket.
Varför så känslig? :)

Att de är små och sköra är en sak, men när de också är svinpälsigt dyra och ofta köps med flerårsbundna abonnemang som inte kan avbrytas för att prylen inte fungerar som den ska - det känns heller inte?

Men jag håller med, smartphones generellt är inte anpassade för hur folk använder dem. Eller så är det precis vad de är så skaderisken är en plus-variabel sett från tillverkning/försäljarsidan.

Jag instämmer, men samtidigt så hävdar man så bra byggkvalité. Till priset sett borde prylarna hålla ganska bra, men å andra sidan finns det mycket exklusivt att köpa och inte alltid är det tåligt för det.

Att de är små och sköra är en sak, men när de också är svinpälsigt dyra och ofta köps med flerårsbundna abonnemang som inte kan avbrytas för att prylen inte fungerar som den ska - det känns heller inte?

Men jag håller med, smartphones generellt är inte anpassade för hur folk använder dem. Eller så är det precis vad de är så skaderisken är en plus-variabel sett från tillverkning/försäljarsidan.
Jag är inte heller så förvånad att de så ofta går sönder när jag ser hur folk gör med dem. Men det blir en bra anledning att köpa ny kanske.

Det är säkert uträknat hur länge de skall hålla, eller så tvingas kunden köpa dyrt skydd för att inte äventyra problem.

Men hur vanligt är det att telefoner seriöst kan böjas i fickan? Nu låter det ju helt plötsligt som ett vanligt fel man får stå ut med.

• Gilla
Reactions: No1
Jag instämmer, men samtidigt så hävdar man så bra byggkvalité. Till priset sett borde prylarna hålla ganska bra, men å andra sidan finns det mycket exklusivt att köpa och inte alltid är det tåligt för det.
Det handlar väl om användningsområde. Inte många förväntar sig att en tv ska hålla för att tappa i golvet, ändå kan den vara bra byggd. En telefon är svår att hänga upp på väggen, den ska man liksom ha med sig och använda överallt. Det finns bra fodral så att man till och med kan tappa dom i golvet utan att de går sönder, såna gillar jag.

Jag är inte heller så förvånad att de så ofta går sönder när jag ser hur folk gör med dem. Men det blir en bra anledning att köpa ny kanske.
Saker och ting går ibland sönder helt oavsiktligt och utan risktaget användande. Du har aldrig tappat något ur dina händer?
Att en sån produkt som en iphone böjer sig i en byxficka skulle jag inte påstå är ett oväntat hanteringssätt eller ologisk förvaring av en mobiltelefon.

Då kan du fundera på hur du själv framstår som kallar mig spydig.
Om någon kallar mig spydig när jag inte menar att vara det (ofta menar jag ju att vara just spydig så då är ju allt som det ska) så brukar jag be om ursäkt, inte kalla dem känsliga.

Det handlar väl om användningsområde. Inte många förväntar sig att en tv ska hålla för att tappa i golvet, ändå kan den vara bra byggd. En telefon är svår att hänga upp på väggen, den ska man liksom ha med sig och använda överallt. Det finns bra fodral så att man till och med kan tappa dom i golvet utan att de går sönder, såna gillar jag.

Hahaha

Häng upp den på väggen. :up:

Att en sån produkt som en iphone böjer sig i en byxficka skulle jag inte påstå är ett oväntat hanteringssätt eller ologisk förvaring av en mobiltelefon.

Sant. :D Här gick vi från ett problem till något man kan "förvänta sig". Märkligt hur snabbt vi anpassar oss. ;)
Ja men precis! "Nej men vadå, man får väl räkna med att luren blir helt böjd om du har den i fickan, det fattar väl vem som helst" :confused:

Om någon kallar mig spydig när jag inte menar att vara det (ofta menar jag ju att vara just spydig så då är ju allt som det ska) så brukar jag be om ursäkt, inte kalla dem känsliga.
Då ber jag om ursäkt, dock tycker jag det var en övertolkning av vad jag skrev. Jag blev faktiskt förvånad av ditt inlägg och hade svårt att förstå hur du kunde tolka det så men jag kanske har en tendens att vara (tolkas) som spydig ofta, då blir det mer begripligt.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
995
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 622
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 159
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar