Hur köper ni mobil?

@mandalaki Ja, sjoberga gjorde ju precis vad du vad folk att låta bli men honungs post tyckte jag inte räknades dit. Hade du dessutom bara svarat att du inte ville diskutera just iphonen hade jag inte heller reagerat, det jag reagerade på var hur du bemötte det honung skrev för jag tyckte att dina argument var väldigt märkliga.

Såna här diskussioner uppstår dock i de flesta tekniktrådarna tror jag. När jag skulle köpa dator skrev jag "ingen mac" varpå då macinnehavare la ner massa tid på att försöka övertyga mig om dess storhet (som jag aldrig betvivlade, jag hade bara inte råd. Men det fanns det ingen förståelse för) och även om det var lite irriterande var det ju bara att göda den debatten så lite som möjligt.

Läser just Aftonbladets tekniktestare, hans resonemang verkar inte ligga så långt från mitt:

Det har redan blåst upp en mindre storm runt Iphone 6 Plus. Den ska enligt användare i främst USA kunna knäckas om man har den i bakfickan på jeansen samtidigt som man sätter sig i bilen till exempel. Frågan är dock om det kan betecknas som en brist. Iphone 6 Plus är lika hög som min plånbok och cirka 1,5 centimeter smalare. Och inte böjbar och bara 7,1 millimeter tjock. Problemet är knappast isolerat till Iphone och Apple, utan gäller i princip alla mobiler med så stora skärmar.

I övrigt har både Iphone 6 och Iphone 6 Plus klarat tester gjorda av bolaget Square Trade som testar på uppdrag av försäkringsbolag. Tester innefattar sex släpp från 1,20 meter och nedsäkning i vatten. Trots att skärmen lossnade efter sex släpp fick Iphone 6 Plus betyget bästa testade telefonen med skärm större än fem tum.

Nja, jag svarade dig för att du skrev att mina argument var konstiga. Det tycker inte jag (förstås :angel:)
Fast jag reagerade på:
Att det skulle vara märkligt att Xperian inte fick lika mycket uppmärksamhet för samma problem
Att det skulle anses vara ett fel endast pga att det är en iphone
Att typ folk borde fatta själva att en aluminumtelefon kan bli böjd
Att det skulle ha brutit mot vad du bad om i TSen när honung skrev som hon gjorde

I övrigt känns det som att jag skriver en hel del för att bemöta det du skriver som du sen väljer att inte ens kommentera. Typ trådurspårningsgrejen :p

Apropå Iphone 6 så ringde jag mitt telefonbolags kundtjänst idag och det första den automatiska rösten sa var "just nu är det många som ringer och har frågor om sina nya iphone 6, därför kan din upplevda kötid vara längre än vanligt. Vill du aktivera sim-kort för Iphone sex, tryck 1"... :rofl:

(Hatar säljar-nyspråk. "Upplevd kötid" vafan? O_o)

Apropå Iphone 6 så ringde jag mitt telefonbolags kundtjänst idag och det första den automatiska rösten sa var "just nu är det många som ringer och har frågor om sina nya iphone 6, därför kan din upplevda kötid vara längre än vanligt. Vill du aktivera sim-kort för Iphone sex, tryck 1"... :rofl:

(Hatar säljar-nyspråk. "Upplevd kötid" vafan? O_o)

Jamen du TROR bara att du suttit i kö i en timme.

I själva verket var det fem minuter.

Oavsett vad din klocka säger.

Jamen du TROR bara att du suttit i kö i en timme.

I själva verket var det fem minuter.

Oavsett vad din klocka säger.
Jag hann röka typ fem cigg, provade, klippte bort lappar och sprättade lite sömmar i ett nyinköpt plagg, samt dack en 33 cl cola innan jag nästan trillade av stolen i chock av att någon svarade. Men det var nog bara en intensiv fantasi?

Jag hann röka typ fem cigg, provade, klippte bort lappar och sprättade lite sömmar i ett nyinköpt plagg, samt dack en 33 cl cola innan jag nästan trillade av stolen i chock av att någon svarade. Men det var nog bara en intensiv fantasi?

Tveklöst! Det var bara trillandet av stolen som var verklighet.

Jag har faktiskt köpt de tre senaste på avbetalning kopplat till min operatör.

Förövrigt kan jag trösta @madalaki med att telefoner sällan har blå skyddsplast!
Nu ska vi inte gå för långt här, för jag tror att det kan ha suttit nån jävla plastfilm på displayen på någon av mina mobiler. Och det kan ha tagit en stund innan jag upptäckte det.

Jag gör omvänt och köper extra skyddsfilm som jag klistrar på. Spännande att köpa teknik för 6000:- som behöver skyddsutrustning modell pansarvagn för att överleva normal användning!

Jag köper mobilen kontant. Dels är jag personligen av princip emot att låna till konsumtion så jag handlar inte på avbetalning ö h t. (För mig går gränsen vid bilköp - då kan jag tänka mig att låna.) Dessutom vill jag av miljöskäl använda min mobil så länge den fungerar och inte låta mig styras av när det kommer nya modeller eller när abonnemanget råkar gå ut.

Min syster har föresten precis beställt en Fairphone - är det någon här som har erfarenhet av dem?

Minett / med Iphone5

Skriv användarnamnet, publicera inlägget och gå sen in och ändra - då länkas det till rätt användare oavsett vad man skriver ;)

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
995
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 622
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 158
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter