Hur köper ni mobil?

Det beror nog på vad man har för abonnemang. Jag landar på under 400 kr i månaden om jag räknar ut kostnaden för mobil och abonnemang under två år, och det verkar inte gå att hitta något abonnemang som innehåller likvärdiga saker, inklusive den mobilen, för ett lägre pris. Så det går nog inte att säga generellt vad som är billigare eller dyrare.

Hm nej det har du rätt i . jag tänkte mer på om man jämflrde samma abonnemang, men med ena mobilen inklusive och den andra köpt separat kontant. :)

Nu måste jag bara säga en sak som jag glömt hela tiden och det handlar till och med om ämnet. ( ;) )

Jo, jag har alltid köpt telefonerna kontant eftersom jag inte vill att de skall vara bundna till någon operatör. Det fungerar inte att byta simkort om man då inte först skall låsa upp dem och det kostar också pengar.

Om man köper telefonen kontant och sedan säljer den när den fortfarande är ganska ny så får man ju loss pengar att köpa en annan modell för (men då får man lägga till så klart).

Så - även om man nu skulle spara 300 kronor på abbonemangsköp så har man förbundit sig att inte byta operatör heller.

Men jösses, man behöver köpa ny garderob alltså? Fantastiskt :D

Jag tycker också att plus är alldeles för stor. Jag har ju en ipad. Och det verkar bökigt att ringa med en mobil som är nästan lika stor som en platta.

I texten om iphone 6 här finns en bild. De två i mitten är 6 och 6+
http://blogg.gp.se/teknik/

Och jag som beställt en 6+ och min sambo har dragit tillbaks att jag behöver köpa mer kläder efter att vi har tvättat och sorterat upp i stort sett hela min garderob :o

Jag gör omvänt och köper extra skyddsfilm som jag klistrar på. Spännande att köpa teknik för 6000:- som behöver skyddsutrustning modell pansarvagn för att överleva normal användning!
Jag vet, det är helt galet :D

Jag köpte sån där skyddsfilm till min första smartphone och senare även till min första iphone. Men jag blev bara irriterad på bubblorna i filmen så jag tog bort den. Och ändå är jag nu på min tredje iphone utan repor, jag har bara silikonskal på kanter och baksida. Jag har möjlighet att vara försiktig med den, vistas ju inte ens i stall längre.

Jag köpte en skitbra film till förra mobilen, satt som berg, läkte ut mindre repor av sig själv mm. Blev aldrig några bubblor.

Nu har jag filmen som följde med otterboxen, och det är nya bubblor varje dag. Gäller alltså att köpa rätt sorts skyddsfilm (som kostar ett par hundra bara den).

Jag vet, det är helt galet :D

Jag köpte sån där skyddsfilm till min första smartphone och senare även till min första iphone. Men jag blev bara irriterad på bubblorna i filmen så jag tog bort den. Och ändå är jag nu på min tredje iphone utan repor, jag har bara silikonskal på kanter och baksida. Jag har möjlighet att vara försiktig med den, vistas ju inte ens i stall längre.

Jag tänkte unna mig en 6:a efter jul, jag är inbiten iphoneälskare. Den är snygg och enkel att använda. Jag avskyr telefoner som ser plastiga ut, därav iphone.

Jag tänkte unna mig en 6:a efter jul, jag är inbiten iphoneälskare. Den är snygg och enkel att använda. Jag avskyr telefoner som ser plastiga ut, därav iphone.
Jag väntar lite på rapporter om att de löst problemen i iOS8 på sexan. Tydligen ska den bl a kunna tappa wifin och det är sån grej som skulle göra mig galen. Men det kanske redan är löst, jag har inte kollat än.

Jag väntar lite på rapporter om att de löst problemen i iOS8 på sexan. Tydligen ska den bl a kunna tappa wifin och det är sån grej som skulle göra mig galen. Men det kanske redan är löst, jag har inte kollat än.

Ja, tänk att uppleva samtal med dålig kvalité och sedan slösurfar man istället för att samtala och så skulle telefonen tappa kontakten med wifi. Gahhh.... för 7000 kronor! ;)

UUH, jag köpte min iphone4 på 2 års förhöjd avgift... Den gick sönder långt innan förhöjda avgiften är slut. Tror jag har nästan ett år kvar nu och har redan hunnit skaffa o bli galen på en budgettelefon under tiden. Det går INTE att ha en samsung galaxy trend när man vill göra mer än en sak samtidigt.

Nu tog jag tag i saken o grejade en oneplus one - mobil. Betalade alltså direkt o väntar nu ivrigt på leverans!

Nu ska vi inte gå för långt här, för jag tror att det kan ha suttit nån jävla plastfilm på displayen på någon av mina mobiler. Och det kan ha tagit en stund innan jag upptäckte det.
:D Min make hade problem med sin mobil, det gick inte att höra vad folk sa så han lämnade in det, de försökte laga men konstatera att det inte gick så han fick en ny, kommer ut i bilen, sätter i sim kortet och svär sedan högt och tänker dundra tillbaka in eftersom ljudet var så dåligt... Tills jag lugnt påpekar att det antagligen hörs bättre om man tar bort skyddsplasten... :angel: Det var dessutom sån där rejäl med flikar att dra i osv... :D

Nu måste jag bara säga en sak som jag glömt hela tiden och det handlar till och med om ämnet. ( ;) )

Jo, jag har alltid köpt telefonerna kontant eftersom jag inte vill att de skall vara bundna till någon operatör. Det fungerar inte att byta simkort om man då inte först skall låsa upp dem och det kostar också pengar.

Om man köper telefonen kontant och sedan säljer den när den fortfarande är ganska ny så får man ju loss pengar att köpa en annan modell för (men då får man lägga till så klart).

Så - även om man nu skulle spara 300 kronor på abbonemangsköp så har man förbundit sig att inte byta operatör heller.

Jag var inne i en teliabutik och dom sa att dom inte längre binder telefoner/surfplattor till abonnemang utan det är fritt. Vet inte om det gäller de andra operatörerna som finns dock.
Jag fick nämligen en surfplatta av min sambo när han bytte telefon, det var nån kampanj och gick in för att kolla om den var låst till telia då jag har 3.

Jag var inne i en teliabutik och dom sa att dom inte längre binder telefoner/surfplattor till abonnemang utan det är fritt. Vet inte om det gäller de andra operatörerna som finns dock.
Jag fick nämligen en surfplatta av min sambo när han bytte telefon, det var nån kampanj och gick in för att kolla om den var låst till telia då jag har 3.
Wow! Det låter väl värt att kolla upp!

Konstigt! Jag har inte luskollat Telia men vid en snabbkoll nu så hittar jag t ex
Spotify Premium ingår i 6 mån (värde 594 kr) vid köp av minst 2GB och 24 mån bindning.

Så nog verkar det vara bindning.

Konstigt! Jag har inte luskollat Telia men vid en snabbkoll nu så hittar jag t ex
Spotify Premium ingår i 6 mån (värde 594 kr) vid köp av minst 2GB och 24 mån bindning.

Så nog verkar det vara bindning.
Men pratar ni inte om två olika saker nu? En LÅST telefon går inte att använda med annan operatörs simkort, en BINDNING är avtalad tid med operatör.

Just nu lutar jag lite åt Tele2. Där kan jag få ner luren till 5400 och givetvis blir totalkostnaden rätt lik övriga operatörers men med Tele2 kan jag betala luren kontant och sedan betala 249/mån för abonnemanget (+225/mån om jag inte betalar luren kontant) men då för jag också mer surf än det jag har på Telenor. Jag har snålat och har bara 0,5 GB nu, frågan är hur länge det kommer att räcka. Med Tele2 får jag 1 GB för 60 spänn mer i månaden.

Jäkla rörigt det är, totalkostnaden blir ju ungefär samma oavsett vad jag väljer.

Oavsett hur fio nu menade, så finns ju möjligheten alltid att ha ett abonnemang utan avtalad bindningstid också. Liksom man kan köpa olåst lur/platta. Allt är väl en prisfråga.

Liknande trådar

Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
995
Senast: Kirre
·
IT & mobiler Min PC har betett sig lite lustigt den senaste tiden och jag funderar på om den ämnar gå i förtidspension. Sanningen att säga har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 622
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 158
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
25 185
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter