Hur kontakta tränare?

C

chrysler

Nu behöver jag tips från er som skickat era islandsston på träning å bedömning ngn gång!Jag går ju i tankar att skicka mitt sto på bedömning nästa vår å samtidigt få henne betäckt oxå.Hur går man tillväga?Hur tidigt ska man kontakta tränare för att vara säker att "få plats" ?Å hur brukar ni göra?Maila?Ringa?Har inga tankar alls på att visa hästen själv nämligen :D

Hur många månader är vanligast att hästen är borta på träning före en visning?Min häst är ju i normal kondition å välmusklad så det är bara "finslipet" som fattas å ev lite extra träning.Känner att en bra tränare skulle få fram mer hos henne än jag skulle...
Är det ngt annat man ska tänka på?
Mkt frågor nu :o

Sv: Hur kontakta tränare?

Antar att det inte är så vanligt att folk skickar sina hästar på bedömning :smirk:

kolla om tränaren har en hemsida och maila eller ring! Jag skulle nog ringa och prata med tränaren först och främst! De flesta tränare vill ha hästen några månader på hösten och sedan två månader på våren då de skall visas.

/Malin

Vet du vilken tränare du ska välja?
Annars är det nummer ett på handlingslistan att börja med att välja.
Kolla upp några stycken. Ta referenser. Kolla hur ni fungerar tillsammans. Fungerar kommunikationen?
Vad vill du ha? Vad vill du att hästen ska få? Kan tränaren erbjuda detta? osv osv....

Sen bör man komma ihåg en sak, att vissa tränare väljer ut sina träningsobjekt. De som anses som chanslösa får åka hem igen, därför bör man se till att ha en reservtränare om man absolut vill prova att ha hästen till bedömning.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 856
Senast: mars
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 772
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 015
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V