hur kommer man igång?

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare wishmistress
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 056
W

wishmistress

Är sugen på att börja med fälttävlan, men är lite osäker på hur man kommer igång. Ingen av mina hästintresserade vänner håller på med det och vad jag vet så hör man aldrig speciellt mycket om det här i Dalarna där jag bor. Är det någon som har något tips?

Sv: hur kommer man igång?

Ulf Johansson bor väl i Dalarna? Vid Siljan.
Han är Fälttävlanstränare och kan hjälpa dig.

Sv: hur kommer man igång?

wishmistress skrev:
Är sugen på att börja med fälttävlan, men är lite osäker på hur man kommer igång. Ingen av mina hästintresserade vänner håller på med det och vad jag vet så hör man aldrig speciellt mycket om det här i Dalarna där jag bor. Är det någon som har något tips?

börja med att träna terräng. Ebba Tegelmark på leksands ridklubb har träningar på deras bana & hon är väldigt duktig, bra så får man se om hästen tycker att det är kul, för det är ju lite skillnad att hoppa på riktiga terräng hinder än träd i skogen. I maj har dom en tränings helg där man rider & har teori, sen sista dagen kan man få ta kortet om man vill, dit ska jag :) Lycka till!

Liknande trådar

Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 427
Senast: Mirtai
·
  • Artikel Artikel
Dagbok ... men jag står stilla, fortfarande väntandes på att livet ska börja trots att det nu bara är ett år kvar till 30. Det är på dagar som...
Svar
4
· Visningar
655
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 864
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 267
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna