Hur klipper man luggen?

Fibusen

Trådstartare
Hur ska man klippa luggen snyggt? Just nu är han bara en bebis,så luggen kommer antagligen få växa ut ett tag till,men i framtiden? Om man kapar rakt av så blir det ju en pott-frilla,och det vill jag inte heller,vill att den ska se naturlig ut,men hur sjutton går man till väga? Verkar som om pålle har lätt att odla lugg/man! :D

Sv: Hur klipper man luggen?

Jag brukar kamma luggen rakt upp och klippa av. När den sen faller ner är den lite ojämn och ser inte tvärt avklippt ut.

Jag hade behållit den som den är, skönt att kunna vifta bort flugor med.

Jag brukar aldrig röra pannluggen då de flesta av mina har tunna fullblodspannluggar. Den enda som dock odlat ett imponerande hårsvall får jag hålla efter lite, och då rycker jag pannluggen, precis som jag gör med resten av manen.

Varför vill man klippa pannluggen ? Den finns ju där av en anledning...fast du kanske menade bara jämna till/toppa liksom ??

Jag känner (kände, död nu) en ponny som alltid hade haft extremt tjock och lång pannlugg i alla år...tills den fick några ungar som skötare. Dom klippte luggen rejält, och ponnyn fick stora problem med ögonen efter detta.

Jag har ett halvblod med bara en liten tåt till pannlugg, den toppar jag typ två gånger om året för att den inte ska se alldeles för sliten ut.

Varför vill man klippa pannluggen ? Den finns ju där av en anledning...fast du kanske menade bara jämna till/toppa liksom ??

Jag känner (kände, död nu) en ponny som alltid hade haft extremt tjock och lång pannlugg i alla år...tills den fick några ungar som skötare. Dom klippte luggen rejält, och ponnyn fick stora problem med ögonen efter detta.

Det kan oxå vara tvärt om att det hela tiden hamnar hårstrån i ögonen. SÅ var det för min shettis.

Jag toppar bara luggen på mina. Har kallblod och ponnier och de ser inte kloka ut med avklippt lugg:/

Tanken är att kunna komma ut på banorna i framtiden,och jag vill inte ha en lugg ner till nosborrarna då.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag har ganska långt hår nu och nästa vecka ska jag till frissan. Egentligen vill jag ha kort hår igen, men tyvärr har jag inte...
2
Svar
25
· Visningar
1 758
Senast: KesoNeso
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 906
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 675
Senast: Johanna1988
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat