hur katar man till sig en hund?????

Sv: hur katar man till sig en hund?????

Det gör man inte utan man visar mognad med att vara seriöst intresserad och kanske tar hand om en hund på dagarna, kliver upp på morgonen och är hjälpsam och mogen....om du bor hemma kanske du skulle bevisa att det inte blir dina föräldrar som får ta han om hunden, det är ju ganska mycker merarbete med en hund, dom fäller, hårarner överallt, drar in grus, kanske skäller osv...dessutom bör ju hela familjen vara överens så hunden kan känna sig trygg o omtyckt

Ja, som sagt: Man tjatar INTE till sig en hund!
Jag har velat ha en hund i hela mitt liv (är nu 15), men mina kloka föräldrar har inte gått med på det förrän nu när jag själv visar stort intresse, har passat hundar "på prov" och är gammal nog att delvis ta eget ansvar för en hund.
Hur gammal är du?

Läs hennes andra inlägg

:rofl: så korkad jag är:eek:
Trodde hon puttade upp tråden genom att tjata:rofl:

Jag har ju sett tråden tidigare idag och gått och funderat på vad katar är:o
Kata vet jag vad det är;) men fick inte in det i hundsammanhang:D

Håller med ovanstående personer...

Något man också ska vara beredd på att man måste prioritera sin hund. Jag går på hundgymnasium och har därför med mig hunden till skolan. Jag spenderar all min tid med henne, och trivs med det.
Jag kan inte åka iväg någonstans och dra på stan eller göra något annat för länge. Jag har inga föräldrar närvarande som kan ta hand om hunden om jag skulle få för mig om att åka bort. Du måste också ta dig tid att motionera hunden, helt några timmar om dagen samt trötta ut den psykiskt.
Men som sagt, det här är en livsstil jag trivs med. Man ska väl inte sätta någon direkt åldersgräns för att skaffa hund, men man ska ha både tid och ork att ta hand om djuret. Även de dagar då det spöregnar utomhus.
En liten mjukstart kan vara att gå ut med t.ex en grannhund så att man får känna på hundlivet lite.

Liknande trådar

Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 877
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 450
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 909
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka