hur kan jag stötta min sambo??!

tinissen

Trådstartare
jag och min underbara sambo ska gifta oss om fem veckor och vi väntar första barnet allt bra! MEN.... idag fick han beskedet att hans pappa har elakartat cancer, visserligen bara under utredning men den var inte i "nystadiet"! hade tydligen kommit en bra bit påväg:cry: jag har mkt o tänka på själv och kämpar på med bebis i magen, jag vet inte hur jag ska kunna stötta o hjälpa honom:confused:

tack för råd!!!

Sv: hur kan jag stötta min sambo??!

Det är väl lite beroende på hur sambon är som person men bara var där och lyssna är nog det bästa rådet. Lyssna och prata. Jag förstår att det är tungt och när man är gravid så vill man tänka på bebisen och hur bra allt ska bli.

Man orkar mycket om man bara har stöd av någon älskar en och som man VET att man kan vända sig till oavsett när och hur dåligt man mår.
Jag håller tummarna för er så mycket jag kan. :)

Det är tungt och man kastas mellan lycka och gråt, jag var själv i samma situation när jag väntade mitt första barn, min svärfar dog sedan tio dagar efter att Elin föddes. Det råd jag har att ge är att hitta någon som kan stötta dig, man behöver det för att orka stötta. Prata med din sambo, om han vill och orkar, eller prata om något annat men visa att du finns där. Men påminn även om graviditen och erat kommande barn för att visa att det finns något positivt i det hela.
Du kan prata med din barnmorska om du kan få en samtalskontakt, det kan vara skönt att ha någon helt utomstående att prata med oxå.

Jag hoppas att det går bättre för din svärfar än för min!

Jag vet inte om någon har några kloka ord att komma med, ofta räcker det med att man bara finns där och har en öppen famn. Vi har gått igenom en hel del dödsfall och kommit stärkt ur dem, runt 6 mån efter min svärfar dog, dog min mormor och sedan ytterligare 6 mån dog min älskade gudmor som jag hade enormt mycket kontakt med. Men genom att bara finnas där och hålla om varandra när det har kännts jobbigt så har vi klarat oss bra, och har en otrolig trygghet i att ha varandra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 317
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 052
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 591
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV