Det är just den här delen som gör det intressant.Det går att diskutera hur mycket lagstiftningen ska gå religiös tro till mötes när det krockar med andra lagar.
Var man skall sätta de gränserna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är just den här delen som gör det intressant.Det går att diskutera hur mycket lagstiftningen ska gå religiös tro till mötes när det krockar med andra lagar.
Lagar i en demokrati stiftas i demokratisk ordning.Vad har vår demokrati med den här diskussionen att göra?
Jag är personligen oerhört sekulär.Jag tror många religiösa människor använder sin religion, inte bara som motiv till varför de gör någonting, utan även som motiv till vad de faktiskt har "rätt" att göra mot andra människor.
USA är inte riktigt värdens mest sekulära land, och det går nog att härleda den Amerikanska kulturen att omskära till ett viktorianskt/kyskt arv.Jag är personligen oerhört sekulär.
Och ser nog problemställningen med manlig omskärelse som en sekulär fråga egentligen.
Detta då 2/3 av den manliga befolkningen i USA är omskurna.
Deras argument för borde ju kortsluta delen med religion.
Så då är det ok att försvara all jäkla skit med religon då? Är ju helt absurt! En enkel lösning är ju att vänta tills barnen kan bestämma själv. Och det har ju visats alternativ till omskärelsen för att ändå bli del av judiska folket.Jag tror att jag har svarat på dina frågor tidigare i tråden.
Judisk omskärelse av pojkar är en grundläggande sak för vårt folk. Det är svårt att argumentera när det handlar om tro och övertygelse, när de man diskuterar med inte accepterar grunden för mina argument.
Jag har också en sekulär livsåskådning, och ser till skillnad från dig, inget problem överhuvudtaget med m a n l i g omskärelse. Däremot att det utförs godtyckligt på människor under 18 år. (12 år är för låg ålder. De är fortfarande för hårt knutna till sina vårdnadshavare)Jag är personligen oerhört sekulär.
Och ser nog problemställningen med manlig omskärelse som en sekulär fråga egentligen.
Orsaken är sekulär.USA är inte riktigt värdens mest sekulära land, och det går nog att härleda den Amerikanska kulturen att omskära till ett viktorianskt/kyskt arv.
Problemet är väl att det nästan uteslutande utförs på bebisar.Jag har också en sekulär livsåskådning, och ser till skillnad från dig, inget problem överhuvudtaget med m a n l i g omskärelse.
Och det är det enda problemet?Problemet är väl att det nästan uteslutande utförs på bebisar.
Det är ju från det som problemen kommer.Och det är det enda problemet?
Det är ett av problemen.Det är ju från det som problemen kommer.
Att det då kortsluter den fria viljan över den egna kroppen.
Eller tänkte du på något annat?
Det är inte ett problem om ägaren själv har valt det.Men ett annat problem är att man förändrar funktionen på penis.
Tar du det med @skerper?Det är inte ett problem om ägaren själv har valt det.
Jämför bröstförstoring, bröstförminskning, piercing o.s.v.
Vilken funktion?Det är ett av problemen.
Men ett annat problem är att man förändrar funktionen på penis.
Vad jag förstår så hamnar det i samma fack, han har inte valt det.Tar du det med @skerper?
Man kan ju också undra om det verkligen är ett problem?Vilken funktion?
Lagar i en demokrati stiftas i demokratisk ordning.
D.v.s vi får de lagar som majoriteten vill ha.
Nej men de kan få med sig en majoritet genom att göra sina frågor aktuella.Små intresseorganisationer kan skrika högt, det betyder inte att de talar för en majoritet av befolkningen.
Vad jag förstår så hamnar det i samma fack, han har inte valt det.
Om han hade kunnat välja så hade han nog låtit bli.
Så vi hamnar tillbaka på det fria valet.
Man är fri att byta kön om det är vad man vill, då så tas penis bort helt.
Ja och?En är fri att korrigera kön om en vill.