@Cambrie Nä jag köper inte det du skriver, inte alls. För mig är inte omskärelse det minsta "konstigt", det är inget främmande konstigt som jag inte kan förstå. Jag har haft partners som varit omskurna och har många muslimska vänner. Det betyder dock inte att jag behöver vara för att man ska få göra ingreppet på barn och - framförallt - att jag kommer att låta bli att diskutera det.
Det var det ena. Det andra: Det handlar inte om att "pressa" någon, det handlar om att försöka lyfta diskussionen, vrida och vända och inte bara sitta och säga "jaha, tycker du så? Vad trevligt, det gör inte jag. Då är vi oense
". Vad blir det för diskussioner av det? Däremot står det ju en fritt att svara eller inte. För mig är det lika märkligt att gå in i en sån här tråd, skriva inlägg och uttrycka en ståndpunkt som man sen inte alls vill argumentera för, som när folk går in och säger "Det här är MIN åsikt okej???!" bara för att någon ifrågasätter vad de skrivit. Jag menar, vi fattar att folk har åsikter, det har ju alla. Poängen är ju lite att resonera kring dem, diskutera, argumentera.
Slutligen: Alla som argumenterar emot omskärelse vet nog att det är lagligt. Det är ju just det vi har problem med. Så att bemöta "jag anser inte att X borde vara lagligt" med "det är faktiskt lagligt" så här 55 sidor in i tråden känns lite goddag yxskaft faktiskt tycker jag.