Hur kan detta vara lagligt?

Det låter minst sagt halvtradigt.
Stämmer så vi har lagt det där med sex på hyllan för ca 4 år sedan lixom ingen ide att hålla på då det inte fungerar bra för båda .Den ena får skavsår och ont i muffen och jag är helt utpumpad och behöver syrgas :banghead: Tråkigt när vi gökat på som tusan för att få barn i 6 år och så händer det lixom inget och dom gångerna man lyckats trycka ut lite säd då har hon inte varit mottaglig :meh:

Det ska inte vara en utmaning för en person med en naturvetenskaplig examen. Tvärtom! Om det är så att den religiösa personen har en läkarutbildning lär han eller hon vara bekant med evolutionsläran, inte minst från kapitlen om människans fosterutveckling. "Tanke" är inte det begrepp jag skulle välja utan "evolutionär funktion". En naturvetenskapligt skolad person borde fundera över vilken evolutionär funktion förhuden har, varför den finns hos människor och hos andra djur, särskilt i samband med att hon eller han funderar på att avlägsna den från sina eventuella söner. Självklart ska en person med läkarutbildning kunna ge vetenskapligt och sociologiskt väl grundade skäl för sitt beslut.
Frågan gällde tanke. Det var inte mitt ordval, om du trodde det.

Stämmer så vi har lagt det där med sex på hyllan för ca 4 år sedan lixom ingen ide att hålla på då det inte fungerar bra för båda .Den ena får skavsår och ont i muffen och jag är helt utpumpad och behöver syrgas :banghead: Tråkigt när vi gökat på som tusan för att få barn i 6 år och så händer det lixom inget och dom gångerna man lyckats trycka ut lite säd då har hon inte varit mottaglig :meh:

Beklagar verkligen! :(

Jag syftade på din kommentar om att det inte var "något nytt" att känsligheten kan minska av omskärelse.

Det har varit en återkommande fråga sedan Sd började ifrågasätta omskärelse på ungefär samma sätt som vi ser i den här tråden.
Guilt by association - snyggt.

Nu när du försökt koppla ihop trådens argument mot omskärelse med sd tycker jag inte att du framöver ska bli så förvånad om någon tror att du är för omskärelse.

Ja. Jag vet inte hur det är för dig, men själv är jag obeskrivligt trött på kvinnohatande män på kvinnodominerade forum.
Guilt by association - snyggt!

Du kanske syftar på någon särskild, och du kanske syftar på något tidigare? Jag har dock inte sett något exempel på kvinnohat i den här tråden. En tråd som dessutom handlar om att skära i pojkar.

Vad gäller tangenten om antal sexpartners så vore det förstås olämpliga frågor nästan alltid. Här har vi det sällsynta undantaget: när man använder antalet sexpartners för att invalidera personers åsikter om sina egen kroppar.

Om din trötthet på kvinnohatande män bara är en allmän trötthet på fenomenet tycker jag att det är osnyggt att ta upp det här. Om inte annat ser det ut som manshat när du inte ens bryr dig om att komma ihåg vem du diskuterar med, utan avfärdar det som "någon man" (med kastrationsångest, får man förmoda). Tänk på att forumsystemet inte kan addressera @någonman till rätt person.

Senast ändrad:
Vad gäller tangenten om antal sexpartners så vore det förstås olämpliga frågor nästan alltid. Här har vi det sällsynta undantaget: när man använder antalet sexpartners för att invalidera personers åsikter om sina egen kroppar.

Och ni fortsätter missförstå vad jag menar.
Era egna åsikter om era kroppar är fortfarande vad ni som individer upplever. Jag uttalade mig om en något större population och mina egna erfarenheter där jag inte noterat någon skillnad i min partners upplevelse som kan bero på mängden förhud.

Sen avkrävs jag detaljer om varenda man jag haft sex med....?
Eller jag kanske borde ha legat med alla män i den här tråden - och det har jag inte.

Och ni fortsätter missförstå vad jag menar.
Era egna åsikter om era kroppar är fortfarande vad ni som individer upplever. Jag uttalade mig om en något större population och mina egna erfarenheter där jag inte noterat någon skillnad i min partners upplevelse som kan bero på mängden förhud.

Sen avkrävs jag detaljer om varenda man jag haft sex med....?
Eller jag kanske borde ha legat med alla män i den här tråden - och det har jag inte.

Du öppnade med:
"Nu vet jag inte vilket kön du föredrar, men om du är hetero-man så har åtminstone jag definitivt träffat och umgåtts med fler penisar än vad du har."

Jag har svårt att inte läsa det som ett förringande. När du dessutom benämner dina sexpartners som en "population" så måste det väl vara okej att begära ut data för att kunna värdera det? Mitt inlägg där jag gick hårdast fram (det med p < 0.05) syftade på att visa det fåniga i att lägga fram det som ett vetenskapligt underlag.

Du kanske syftar på någon särskild, och du kanske syftar på något tidigare? Jag har dock inte sett något exempel på kvinnohat i den här tråden.
Det har funnits en och annan genom tiderna.
Tyvärr så får även de andra en skopa när våra minnen slår till.
Se det som en upplysning om varför vi kan bli litet irriterade och inte som en anklagelse.
Jag tycker att diskussionen från männen i den här tråden har hållit sig ifrån sådant.

Du öppnade med:
"Nu vet jag inte vilket kön du föredrar, men om du är hetero-man så har åtminstone jag definitivt träffat och umgåtts med fler penisar än vad du har."

Jag har svårt att inte läsa det som ett förringande. När du dessutom benämner dina sexpartners som en "population" så måste det väl vara okej att begära ut data för att kunna värdera det? Mitt inlägg där jag gick hårdast fram (det med p < 0.05) syftade på att visa det fåniga i att lägga fram det som ett vetenskapligt underlag.

Det var inte menat att vara förringande, har svårt att se hur det kan vara det.
Det är inte heller tänkt som vetenskapligt underlag utan det är precis vad det står; mina egna erfarenheter precis som en del herrar nämner sina individuella erfarenheter.

Jag syftade på din kommentar om att det inte var "något nytt" att känsligheten kan minska av omskärelse.

Guilt by association - snyggt.

Nu när du försökt koppla ihop trådens argument mot omskärelse med sd tycker jag inte att du framöver ska bli så förvånad om någon tror att du är för omskärelse.

Guilt by association - snyggt!

Du kanske syftar på någon särskild, och du kanske syftar på något tidigare? Jag har dock inte sett något exempel på kvinnohat i den här tråden. En tråd som dessutom handlar om att skära i pojkar.

Om din trötthet på kvinnohatande män bara är en allmän trötthet på fenomenet tycker jag att det är osnyggt att ta upp det här. Om inte annat ser det ut som manshat när du inte ens bryr dig om att komma ihåg vem du diskuterar med, utan avfärdar det som "någon man" (med kastrationsångest, får man förmoda). Tänk på att forumsystemet inte kan addressera @någonman till rätt person.
Du frågar saker och spyr sedan galla över svaren.

Alltså man märker ju om där finns problem med att få utlösning hos sexpartnern.
Detta är ju nu dessutom något som @skerper vittnar om att hans partner får ont i muffen av.
Jag hade ju vetat om jag hade fått ont i muffen.
Det är så klart sant. Om partnern är omskuren sedan barnsben, vet man dock inte om det är därför. Om partnern inte är omskuren, brukar man väl inte tro att omskärning vore lösningen.

( @skerper s fall täcks inte in av ovanstående.)

Om partnern är omskuren sedan barnsben, vet man dock inte om det är därför. Om partnern inte är omskuren, brukar man väl inte tro att omskärning vore lösningen.
Och om partnern inte har några problem då?
Betyder det att jag är en Sexgudinna och kan starta en egen religion?
Jag har faktiskt inte varit med om att en glad och kåt eregerad kuk inte har levererat.
Oavsett om den har haft förhud eller ej.
Att kukar inte alltid är glada och kåta har väl däremot hänt.

Som en parentes i ämnet så finns det idag en stark lagstiftning som uttryckligen förbjuder kirurgiska ingrepp på djur om de inte är medicinskt motiverade. Få ifrågasätter idag det grymma i att skära av öronflikar på hundvalpar av estetiska skäl. Men se religion har en sån särställning att dessa traditioner får fortsätta på människorbarn, trots att motsvarande anses allt för grymt för att få göras på djur.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka