Hur kan detta vara lagligt?

Det finns som jag ser det inga belägg för att manlig omskärelse stör mannens sexliv.

Förändrad känslighet kan förstås störa mannens sexliv. Dessutom finns det ju fall där omskurna barn dör. Vilket kunde vara ursäktligt om det fanns några argument, i barnets intresse, för att omskära barn. Men det gör det ju inte.

Om det verkligen hade varit så så är jag övertygad om att männen i världen för länge sedan sett till att den åtgärden upphörde.
Och det hade dessutom varit svårt för dem att låta omskära sina söner.

Eftersom omskärelse historiskt åtminstone i England och USA haft som syfte att komma åt det där förbaskade livsfarliga onanerandet så kan jag tänka mig att inte alla pappors fokus alltid varit att sex ska vara himla skoj.

Skall du citera mig så får du anstränga dig att förstå vad jag faktiskt skriver, samt sätta dig in i vad den jag svarat faktiskt skrivit.

Jag förstår vad du skriver. Men du missförstod mitt inlägg, se @mandalaki s förklaring (inlägg #989).

Du misstolkade det jag skrev som att jag skulle tro att badger hade något intresse av att skära i folk. Läs mitt inlägg igen, så ser du att jag syftar på mänskligheten, inte på någon bukeanvändare. Frågan jag ställde var alltså varför folk (badger ger exempel från australien, amerika, afrika etc) runtom i världen har tyckt det var en bra idé att skära i könsorganen, vilket egentligen är lite märkligt eftersom alla vet att det gör ont.

Innan du skriver ett argt inlägg, eller flera, dubbelkolla gärna att du inte själv har missförstått.

Är problemet att vi inte är vana vid att bli kränkta eller att det är otrevligt att kränka andra för att försvara rätten att efter bara åtta dagars ägarskap skära i sitt barn?
Problemet är att kvinnor är vana att bli kränkta av män samt att det haglar kränkningar kors och tvärs även i denna tråden.
Det finns aldrig någon anledning att kränka någon annan.

Det är förstås sant att en lag ingen bryr sig om inte behövs. Men en lag som några få bryr sig om kan behövas.
Ingen verkar ju att orka engagera sig för ett förbud.
Inte ens ni som är motståndare.
Hur kan ni då tro att någon som faktiskt inte tycker att det spelar någon roll skulle vilja bry sig?
Helt ärligt för min del så får någon som tycker att det är viktigt ta tag i det där om de nu vill det.

Nej, det är fruktansvärt långsökt och kanske den löjligaste anledningen jag hört hittils.
Inte alls.
Sönerna omskärs för att kunna gifta sig och på så sätt föra generna vidare.
Det är samma motivering som används vid kvinnlig könsstympning, hon blir inte gift annars.
Det är liksom det som det där skärandet går ut på.

Eftersom omskärelse historiskt åtminstone i England och USA haft som syfte att komma åt det där förbaskade livsfarliga onanerandet så kan jag tänka mig att inte alla pappors fokus alltid varit att sex ska vara himla skoj.
Det har med förökning att göra.
Säden skall inte spillas på marken utan hamna där den gör nytta.

Ingen verkar ju att orka engagera sig för ett förbud.
Inte ens ni som är motståndare.
Hur kan ni då tro att någon som faktiskt inte tycker att det spelar någon roll skulle vilja bry sig?
Helt ärligt för min del så får någon som tycker att det är viktigt ta tag i det där om de nu vill det.

Att ingen vill ha ett förbud är förstås inte sant, enligt t.ex. vad Mandalaki länkat finns det kritiska läkare. Internationellt finns det förstås mer motstånd eftersom också omskärelse är vanligare. Det är förmodligen det som är det sorgliga för de barn som faktiskt omskärs: de är för få för att det ska bli en intressant fråga.

Dessutom tror jag att alla tokiga vanföreställningar vi ser i den här tråden är ytterligare än anledning. Alla har fått veta att manlig omskärelse inte gör ont, bara tar bort en känslolös flärp, inte försämrar sex samt ger ett snyggare och renare könsorgan.

På något sätt glömmer man att det faktiskt innebär att man med otillräcklig bedövning skär i bebisar som är några dagar gamla i en av deras känsligaste kroppsdelar och förändrar - sannolikt försämrar - deras kropp.

Av någon tråkig anledning verkar också "kvinnlig könsstympning är mycket värre" gått från att vara ett sant faktum till att på något sätt legitimera omskärelse, som ju mer jag tänker på vad det faktiskt innebär blir mer negativ till.

Att med en vinindränkt trasa i munnen eller lokalt bedövad få förhuden avskuren är något jag inte önskar mina ovänner.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka