Det låter ju rätt skumt och ovetenskapligt i mina öron.
I områden där det inte funkar med vanlig upplysning och kondomer i tillräcklig utsträckning har jag för mig. För att viruset fäster sämre eller hur d nu var. Men jag kan minnas helt fel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det är rätt välbelagt vad jag förstår.Det låter ju rätt skumt och ovetenskapligt i mina öron.
Det där att omskurna män minskar risken för att sexpartern ska få livmodershalscancer visade sig väl vara fel.Ja, jag tror en sida har länkats någonstans i tråden som ifrågasatte vetenskapligheten hos studien (-erna?) som de grundade sin rekommendation på.
Men det är förstås inte omöjligt att det påverkar effekten.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omskärelseMen det är rätt välbelagt vad jag förstår.
Verkligen inte. Men att prata om sagor och ge miljarders människors gud olika skitnamn är respektlöst. Det är ju faktiskt så att det är du som sticker ut och i den bemärkelsen skiljer dig från normen.
Har f.ö inte omskärelselagen tagits upp en enda gång i den här tråden?
Finns nämligen några få svar där på några av frågorna man läst härinne.
https://www.riksdagen.se/sv/dokumen...-2001499-om-omskarelse-av-pojkar_sfs-2001-499
Hur kan man då tillåta att det sker innan pojken kan uttrycka sin vilja? Det är ju faktiskt möjligt att vänta in att pojken själv får bestämma.Pojkens inställning till ingreppet skall så långt det är
möjligt klarläggas. Ett ingrepp får inte utföras mot en pojkes
vilja.
Nä, det spelar ingen roll alls och jag skiter fullständigt i vilken religion eller vad man tror på. Vilket jag tror jag klargjort i tråden. Att däremot förminska andra som tror på gud, det tycker jag är fruktansvärt fult. Och uppenbarligen många med mig.Vilket inte spelar någon roll alls. Möjligen skulle jag kunna tycka att det är mer okej att den lilla normbrytaren uttrycker sig respektlöst mot majoriteten.
Nä, det spelar ingen roll alls och jag skiter fullständigt i vilken religion eller vad man tror på. Vilket jag tror jag klargjort i tråden. Att däremot förminska andra som tror på gud, det tycker jag är fruktansvärt fult. Och uppenbarligen många med mig.
Nej det var som sagt sist som det här var på tapeten. Det finns ju mängder av antigrupper i USA som har internetsidor, den ena värre än den andra och jag ville ju veta vad de som var anti sa. Det var för mycket för att leta igenom på min padda nu i alla fall. Procedurens grej borde ju gå att hitta hyggligt enkelt. Kanske om jag hänger i sängen och är sjuk i morgon att jag letar.Minns du källan? Jag tycker att det låter överdrivet, men jag kanske missförstår din beskrivning av proceduren.
Precis som med ordet negerboll är det inte den som säger det som har företräde till tolkningen, det är den som tar emot budskapet. Jag har otroligt många vänner som inom alla tre abrahamitiska religionerna som skulle bli mycket sårade om någon nedvärderar deras rätt att tro och att den är fel (och eftersom detta är buke; självklart anser jag det lika åt andra hållet, jag vill inte bli hånad för att jag inte tror på något speciellt, det har dock inte förekommit i denna tråd men kan vara bra att lyfta fram, det är ju trots allt buke).Vad jag menade är att det inte är mängden troende som avgör hur allvarligt det är att uttala sig illa om en tro. Likadant så betyder inte det att många håller med dig att du har rätt. Jag håller för övrigt med dig också, men inte för att religion borde ha någon särställning, utan för att det är fult att vara hånfull över huvud taget.
The law skrev:Den som skall utföra ingreppet svarar själv för att informationen
ges eller att den ges av en medicinskt kunnig person.
Sådan information skall ges också till pojken, om han har
uppnått den ålder och mognad som krävs för att förstå
informationen.
Pojkens inställning till ingreppet skall så långt det är
möjligt klarläggas. Ett ingrepp får inte utföras mot en pojkes
vilja..
Vet inte om den har länkats, jag har läst i alla fall men tog för givet att det redan länkats här. Den här delen är ju ganska anmärkningsvärd:
Hur kan man då tillåta att det sker innan pojken kan uttrycka sin vilja? Det är ju faktiskt möjligt att vänta in att pojken själv får bestämma.
Ja, det är verkligen märkligt. Nästan ohållbart dumt.
"Om han uppnått den ålder och mognad som krävs för att förstå informationen".
Om han uppnått den ålder och mognad som krävs för att förstå informationen
Du tror ju också. Du tror på logiken, anser dig sitta inne med sanningen och häcklar de som tror annorlunda.
Jag tyckte mängden bajskorvar var osmakligt o onödigt. Återkommer i sakfrågan efter en god natts sömn.
Jag tyckte mängden bajskorvar var osmakligt o onödigt. Återkommer i sakfrågan efter en god natts sömn.
och tycker det verkar som om det är dags för nattpaus även hos andra.Rest in peace omskärelsetråden.