Hur kan detta vara lagligt?

In
Latinamerika ungefär 385,7 miljoner
USA 314,6 miljoner och Canada 33,6 miljoner.
Människor då.
Varav de flesta av männen är omskurna.
Nej, de flesta männen in Latinamerika är inte omskurna. Det är precis det jag berättar för dig nu.

856px-Global_Map_of_Male_Circumcision_Prevalence_by_Country.svg.png

Rött är över 80% omskurna, orange 20-80%, gult under 20%.

Du kan inte tro att du har rätt om du för en sekund vill få det till att omskärelse vore vanligt i Latinamerika. Det är det inte. Oavsett hur många som bor i Latinamerika så är det inte på något vis utbrett i Latinamerika.

Hur gammal är han? Du kan ju fråga sen om han är intresserad.
Alla kukar jag varit med har haft förhud, utom en som var jude. Hans apparat såg lika praktfull, kaxig och sexig ut som alla dom andra i erigerat tillstånd och han var nöjd med den. Eftersom detta nu var när jag var ung så frågade jag ju givetvis de efterföljande killarna om de skulle kunna tänka sig att skära bort förhuden. Reaktionerna var ungefär likartade -dvs:eek::nailbiting::wtf:
Är det möjligt därför som det nästan alltid görs på små bebisar? Då kan omskurna inte haft möjlighet att skaffa sig någon före och efter referens så att säga.

Den här tråden takes the cake när det gäller sanslösa argument alltså. Återigen, jag häpnar.

@CillaW Du gillar det där inlägget? Menar du att du också tycker att det är löjeväckande att vissa människor är missnöjda med deras föräldrars val att omskära dem? Jämför du det också med att klippa ungens hår?

golit gör en betraktelse över vad som är kroppsdelar, och i vissa religioner, föreställningar om världen skulle du säkert uppleva att ett ofrivilligt stympande av hår var kränkande.

Okej ,men även 20 % av massor är oerhört många.
Nu står det ju UNDER 20%. Vill du ha exakta nummer, googla. Det kanske är en god idé för att hänga med i diskussionen?
Det är mer av en Världsomspännande fråga än en Judisk fråga.
Vad tycker Afrikanerna?
Ja, alltså, du är väl medveten om att muslimer också omskär? Givetvis är det inte bara en "judisk fråga". Afrikanerna har knappast nån gemensam policy på omskärelse men som du kan se av kartan är det vanligt i många länder. Islam är också vanligt i många länder i Afrika.

Samtidigt kunde man önska att kirurgiska ingrepp på spädbarn nu för tiden gjordes enbart på medicinsk grund istället för att hålla 15000 år gamla idéer levande motiverat från korta textstycken med oklart upphov.

Det är här sekularitet blir besvärligt, och religionen tyvärr måste tåla att ifrågasättas.

Men kanske inte just med Ludde.
Religion tål att ifrågasättas, det tycker jag många kan göra i den här tråden utan attför den delen förminska de miljarder människor som tror på en gud, så vuxen och så mycket respekt måste man kunna visa oavsett vad man tycker om de olika religionerna.
Man får skära helt omotiverat i barn men inte ifrågasätta att man tror på en gud som låter sitt folk lida bortom alla föreställningar.

Och det är ju gemensamt för många religioner. En väldigt frånvarande "gud".
Även om det är så, att gud är frånvarande, tycker du verkligen att du som sekulär har rätt att dömma att andra människor TROR? Jag tycker du går way to far i den här tråden, jag ifrågasätter dagligen min man i många frågor, allt från omskärning till halal till den kvinnosyn vi tror muslimska män har, samma med mina judiska vänner för att inte tala om den vän jag har som är hindu. Men jag skulle ALDRIG förminska deras tro på gud. Snarare tvärtom, jag önskar jag vore lika trygg i min tro som de är i sin, jag tror livet många gånger skulle vara lättare då. Som sekulär tycker jag absolut man kan diskutera och ifrågasätta religiösa företeelser och definitivt kulturella sådana, som många gör i tråden. Diskussion är nyttigt, men som sagt, förminskning av att andra tror på gud, då är man väldigt respektlös.

Gud klarade inte det.
Ondskan var för stor.
Vi människor måste hjälpa Gud med goda handlingar i denna värld.

Fritt tolkat citat ur en bok av Jonathan Freud

Tog orken helt slut efter skapelsen? Hela universum fixade hen, men att kontrollera sin avkomma det blev övermäktigt. Låter iofs som ett ganska vanligt föräldraproblem.

Alla kukar jag varit med har haft förhud, utom en som var jude. Hans apparat såg lika praktfull, kaxig och sexig ut som alla dom andra i erigerat tillstånd och han var nöjd med den. Eftersom detta nu var när jag var ung så frågade jag ju givetvis de efterföljande killarna om de skulle kunna tänka sig att skära bort förhuden. Reaktionerna var ungefär likartade -dvs:eek::nailbiting::wtf:
Är det möjligt därför som det nästan alltid görs på små bebisar? Då kan omskurna inte haft möjlighet att skaffa sig någon före och efter referens så att säga.

Det är svårt att säga vad hönan eller ägget är, men att judisk omskärelse görs på den åttonde dagen har religiöst syfte. I grupper där normen är omskärelse skulle jag tro att rent grupptryck och vilja att smälta in skulle göra att många genomförde det även senare, om det inte gjorts innan. På samma sätt som jag inte skulle ha velat vara den enda omskärda i skolduschen, fast tvärtom.

Men det är absolut intressant att många förhudade män reagerar på idén precis som du säger.

Vi kan väl stena folk när vi ändå håller på och följer traditioner. Homosexuella kan ju skutta tillbaka rakt in i garderoben också. Fast det är tydligen bara vissa vansinnigheter och övergrepp som det är fel på.

Vilken gud uppmanar en människa att offra sina barn för att bevisa att man tror på honom? Vilken allsmäktig gud låter miljoner och åter miljoner människor lida alla helvetets kval? För att inte tala om WW2, det passade att befria slavar från Egypten gör tusentals år sedan, det kunde hen dela havet för.... Men att rädda judar från gaskamrarna det ville inte gud ställa upp på... Och denne makabre "gud" är man villig att stympa sitt barn för?

Jag undrar hur många som hade tyckt att det var okej att ta en kniv och på en vuxen man skära av en del av hans snopp utan mannens medgivande.

Som anledning till att man skar av en del av mannens snopp sa man "Det är Gud som sagt att det skall vara så" eller "Alla andra har omskurna snoppar".

Jag undrar hur många som hade tyckt att det var okej att ta en kniv och på en vuxen man skära av en del av hans snopp utan mannens medgivande.

Som anledning till att man skar av en del av mannens snopp sa man "Det är Gud som sagt att det skall vara så" eller "Alla andra har omskurna snoppar".
Eller motsvarande på kvinnor ...

Nu står det ju UNDER 20%. Vill du ha exakta nummer, googla. Det kanske är en god idé för att hänga med i diskussionen?
Sant. Jag släpper just den delen. Bra karta.
Kan vi gå vidare nu? du vann jag lägger mig platt och accepterar att du har rätt.
Eller behöver du banka vidare av någon orsak?
Det räcker liksom med att jag är överbevisad, det behövs ingen uppsträckning också.
Ja, alltså, du är väl medveten om att muslimer också omskär?
Absolut. Men det är inte ens bara en religiös fråga utan även en rent allmän fråga bland många sekulära människor.

Tog orken helt slut efter skapelsen? Hela universum fixade hen, men att kontrollera sin avkomma det blev övermäktigt. Låter iofs som ett ganska vanligt föräldraproblem.

Haha, där satte vi stopp för religionen. Den där har de garanterat inget svar på.
Eller vad sägs om den här: "Kan gud göra en sten som är så tung att han inte kan lyfta den själv"?

För ett lite mer seriöst inpass, kan inte guds åsikter om förhuden vara lite som George Lucas och Star Wars? George gjorde tre kanonbra filmer (okej, kanske två) när han var på topp. Sen långt senare började han gräma sig över saker som var helt okej utan att man klippte om dem, men han kunde bara inte låta bli.

Det där var ett bra sätt att synliggöra barns oförmåga till att ge sitt medgivande.

Religion tål att ifrågasättas, det tycker jag många kan göra i den här tråden utan attför den delen förminska de miljarder människor som tror på en gud, så vuxen och så mycket respekt måste man kunna visa oavsett vad man tycker om de olika religionerna.

Även om det är så, att gud är frånvarande, tycker du verkligen att du som sekulär har rätt att dömma att andra människor TROR? Jag tycker du går way to far i den här tråden, jag ifrågasätter dagligen min man i många frågor, allt från omskärning till halal till den kvinnosyn vi tror muslimska män har, samma med mina judiska vänner för att inte tala om den vän jag har som är hindu. Men jag skulle ALDRIG förminska deras tro på gud. Snarare tvärtom, jag önskar jag vore lika trygg i min tro som de är i sin, jag tror livet många gånger skulle vara lättare då. Som sekulär tycker jag absolut man kan diskutera och ifrågasätta religiösa företeelser och definitivt kulturella sådana, som många gör i tråden. Diskussion är nyttigt, men som sagt, förminskning av att andra tror på gud, då är man väldigt respektlös.

Exakt! Det är tryggt att tro. Människan har i alla tider sökt trygghet. Det är jobbigt att ta in att vi är ihopsatta av atomer som cirkulerar i ett kretslopp sen universums begynnelse.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka