Jag kan trösta dig med att det inte är lätt att vara sekulär heller.Vad jag gjorde var att citera inlägg där religion hånats i den här tråden. Du förstår troligen inte hur nedvärderande det är.
Särskilt inte i en kristen omgivning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kan trösta dig med att det inte är lätt att vara sekulär heller.Vad jag gjorde var att citera inlägg där religion hånats i den här tråden. Du förstår troligen inte hur nedvärderande det är.
Den här tråden takes the cake när det gäller sanslösa argument alltså. Återigen, jag häpnar.Igen frågade golit om den lock av hans hår som togs vid hans ettårsdag. golit har inte upplevt det som traumatiskt.
Har du också något trivialiserande exempel som inte växer tillbaka?
... och jag vill tillägga att det finns en hel del skillnad i ingreppet omskärelse eller hårklippning om man inte går till världens sämsta frisör. Referera gärna till tidigare videor.
golit har betraktat en hel del kukar. Ibland täcker förhuden, ibland inte. Ibland beror det på att någon dragit tillbaka förhuden. Ibland på att någon dragit tillbaka förhuden, fast lite tvärt om
Nej, inte rent principiellt. Vad är vår kropp och vad kan stympas och av vilka skäl. Sikher klipper inte håret.
De flesta omskärelser här i världen är inte Judiska eller ens religiösa.I fråga om omskärelse är vi eniga. En ofarlig, medicinskt säkert, borttagande av något som i princip saknar betydelse är en rimlig respekt av judiska och antar jag muslimska (och andra) föreställningar om hur livet ska levas.
Jag kan absolut ta att judendomen blir förlöjligad, jag är till och med ganska van vid det. Vad jag gjorde var att citera inlägg där religion hånats i den här tråden. Du förstår troligen inte hur nedvärderande det är.
Du är väldigt rabiat med dina påståenden om barnmisshandel och stympning och övergrepp, men jag är inte förvånad.
Däremot köper jag inte att du hela tiden försöker föra över spelet på din planhalva.
Och var vänlig följ netiketten genom att tagga mig när du skriver om mig.
Vet du, jag tycker att du går alldeles för långt. Argumentera emot omskärelse du men snälla sluta pissa på den judiska tron.Men att rädda judar från gaskamrarna det ville inte gud ställa upp på... Och denne makabre "gud" är man villig att stympa sitt barn för?
Va? Omskärelse är knappast vanligt i Latinamerika. Varifrån har du fått det att det är vanligare i Latinamerika än bland judar och muslimer?De flesta omskärelser här i världen är inte Judiska eller ens religiösa.
Vilket gör att jag har så oerhört svårt att göra det till en Judisk eller ens religiös fråga.
Den känns mera typ Amerikansk från USAmerika och Latin-Amerika.
Vi kan väl stena folk när vi ändå håller på och följer traditioner. Homosexuella kan ju skutta tillbaka rakt in i garderoben också. Fast det är tydligen bara vissa vansinnigheter och övergrepp som det är fel på.
Men att rädda judar från gaskamrarna det ville inte gud ställa upp på... Och denne makabre "gud" är man villig att stympa sitt barn för?
Vet du, jag tycker att du går alldeles för långt. Argumentera emot omskärelse du men snälla sluta pissa på den judiska tron.
Vad vill du med dina inlägg? Vem tror du att du kan övertyga när du på fullaste allvar drar in Förintelsen i det här?Man får skära helt omotiverat i barn men inte ifrågasätta att man tror på en gud som låter sitt folk lida bortom alla föreställningar.
Men jag förstår när @CillaW pratar om skillnaden att bli omskuren jämfört med att tvingas in i en religion, så som vissa påstår sker.
Inte vanligare men finns fler.Va? Omskärelse är knappast vanligt i Latinamerika. Varifrån har du fått det att det är vanligare i Latinamerika än bland judar och muslimer?
Det finns ingen här som förespråkar omskärelse som oavsett argument kommer att byta åsikt. Är det verkligen någon tror att någon här kommer att byta sida?