Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Omskärelse är bara ett finare ord för könsstympningDet går inte att diskutera judisk manlig omskärelse om man inte ens har samma benämning.
Det är inte stympning, kan jag skriva på samma självklara sätt. Andra sorters omskärelse uttalar jag mig inte om.
Omskärelse är bara ett finare ord för könsstympning
Vad är din definition av ordet 'stympning'?Nej, det är det inte.
Eller så använder man ett annat sökord:Vad är din definition av ordet 'stympning'?
Wikipedia (som inte nödvändigtvis behöver ha rätt) säger 'avlägsnande av kroppsdel'.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Stympning
Eller snarare, var drar du gränsen för vad som är stympning, och vad som bara är avlägsnade av lite kroppsdelar?
Klippa naglar eller hår tror jag t.ex inte nån tycker är stympning.
Eller så använder man ett annat sökord:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Manlig_omskärelse
I min värld betyder stympning att man skadar en kroppsdel så att den blir mer eller mindre obrukbar, betydelsen liknar snarare lemlästning. Inget av de begreppen täcker in manlig omskärelse.Du kan få samma fråga;
Var drar du gränsen för vad som är stympning, och vad som bara är avlägsnade av lite kroppsdelar?
Det har börjat framgå nu,Jag anser det inte vara stympning att avlägsna förhuden.
Att plocka bort de inre blygdläpparna på en flicka är med samma tankesätt inte heller stympning då?I min värld betyder stympning att man skadar en kroppsdel så att den blir mer eller mindre obrukbar, betydelsen liknar snarare lemlästning. Inget av de begreppen täcker in manlig omskärelse.
Det har börjat framgå nu,
men är det den enda bit levande och frisk vävnad på en annan människa som man kan ta bort, utan att det rör sig om stympning, eller finns det fler - enligt din åsikt?
Jag vill veta var gränsen går mellan min och din definition av ordet 'stympning'.Kan du inte skriva vad du menar, så sparar vi tid?
Den hade jag glömt."Skydd mot HIV – kontrovers
Även om det är stympning så kan det vara tillräckligt fördelaktigt för att utföras.Min är att avlägsna fungerande, levande och frisk vävnad på en annan människa.
Jag anser det vara stympning men att den kan vara fördelaktig.Jag anser det inte vara stympning att avlägsna förhuden.
Nu har jag läst hela tråden, men jag har inte fått svar på vad gud har att göra med förhuden. Vad är kopplingen? Gömmer han sig där under?