Hur kan detta vara lagligt?

Svaret som jag har fått på det är att slutresultatet blir bättre.
Jag har för egen del egentligen ingen åsikt i ämnet.
Förhuden kan väl vara där eller inte.
Det finns många sätt att försöka rättfärdiga det på. Allt från religiöst trams om något förbund med Gud till att det skulle vara renligare.

För min del spelar det ingen roll heller så länge det inte utförs på små barn.

Kappan över klitoris kan vara i vägen för bra sex.
Vi ser oändligt olika ut mellan benen även inom könen.
Men det är lite svårt att avgöra det på ett spädbarn..?
Låt en som kommit fram till det modifiera sig själv i vuxen ålder, istället för att bestämma det åt alla i förväg.

Fast det handlade lite om att beskriva för dig hur en förhud känns för en kvinna, inte att konstatera att människor är olika individer.

För att små bebisar inte kan uttrycka någon vilja om dom vill bli omskurna eller inte. Varför inte låta dom få avgöra det själva när dom är vuxna?
Men det är ju inte alls svar på min fråga.

Du skrev: "Anledningen till att man gör det på små barn är just för att de inte kan välja."

Och då undrar jag alltså hur du vet att det är anledningen. Alltså hur du vet att man gör det på spädbarn just för att barnen inte kan välja.

Självklart. De är olika individer.
Men det handlade om att det en man upplever sig bättre/upplevs bättre att vara omskuren i sängen.

Det är väl troligen ganska få män som själva har haft sex både som inte-omskurna och sedan som omskurna, eftersom de flesta omskärelser sker då pojken är liten. Vad jag kan förstå är det omöjligt både för omskurna män och för män som inte är omskurna att veta vilken betydelse förhud/omskärelse eventuellt har för deras sexliv.

Hmmmm, jag vet inte vilket men jag skulle tro att det är ytterst få judiska pojkar som inte omskärs, om föräldrarna är en aning religiösa.
Jag skulle gissa att även de flesta helt oreligiösa judiska pojkar blir omskurna. Det säger i alla fall min sekulära judiska kollegor. Religiösa traditioner hänger ju ofta med även när man lever sekulärt, det gäller inte bara judar. Och det finns ju föreställningar om att det är mer hygieniskt att vara omskuren (jag är inte människa att avgöra om det stämmer eller inte).

Har du varit intim med en man som blivit omskuren i vuxen ålder - och då ej av medicinska skäl - så att han har kunnat tala om för dig vad skillnaden är - och det är därför han är nöjd?
Har du alltså blivit omskuren i vuxen ålder, så att du vet vad skillnaden är?

Och det finns ju föreställningar om att det är mer hygieniskt att vara omskuren (jag är inte människa att avgöra om det stämmer eller inte).
Det är definitivt mer hygieniskt, om man inte brukar tvätta sig.
Om man har normal underlivshygien, tvättar sig dagligen med tvål och vatten, så är det ingen skillnad.

Om det nu vore så vanligt så torde det inte vara något problem för dig att länka till någon sajt eller så som på minsta lilla vis stödjer det som du påstår.
Netikett osv...
Det var ju bara något år sedan det var insändare i GP (eller var det Metro) som tog upp ämnet. Inte deras smånotisinsändarsida utan den där stora sidan för debatt.

Tror det var i samband med att man skrev om att man gjort en studie om omskurna män att de hade större problem med torrhet och liknande.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka