Hur kan detta vara lagligt?

Men däremot så kan jag intyga att de utan hinder kan ha fantastisk sex.
Självklart. De är olika individer.
Men det handlade om att det en man upplever sig bättre/upplevs bättre att vara omskuren i sängen.

Du har därför ingen personlig erfarenhet av om det utgör ett hinder för bra sex eller inte.
Är det rätt uppfattat?
Nej, det är inte därför jag har noll personlig erfarenhet av om det utgör ett hinder för bra sex eller inte.
(gissar att du hade tänkt att ställa frågan något annorlunda)

Bortsett från det har ditt orginalsvar till mig noll bäring i den debatten.
Okej jag försöker på ett annat sätt.
Vad är det för likheter mellan omskärelse av små pojkar och kvinnlig könsstympning?
Var är det för skillnader mellan omskärelse av små pojkar och kvinnlig könsstympning?
Någonstans där ligger det som jag vill komma åt.

Men det handlade om att det en man upplever sig bättre/upplevs bättre att vara omskuren i sängen.
Han kan ju få för sig att det är bättre och därför tycka att det är bättre som en självuppfyllande profetia.
Nej, det är inte därför jag har noll personlig erfarenhet av om det utgör ett hinder för bra sex eller inte.
Skit, syftningsfel, skyller på sonen som störde.
Det skall stå:
Du har ingen personlig erfarenhet och kan därför inte säkert veta om det utgör ett hinder för bra sex eller inte.

Jag har överhuvudtaget inte diskuterat denna aspekt i den här tråden.
Men jag försöker förtvivlat att få dig dithän.
Det är inte direkt lätt.
Jag tror att där någonstans så kan man hitta intressanta saker som visar på varför vi känner som vi känner för det hela och varför vi känner olika.

Men jag försöker förtvivlat att få dig dithän.
Det är inte direkt lätt.
Jag tror att där någonstans så kan man hitta intressanta saker som visar på varför vi känner som vi känner för det hela och varför vi känner olika.
Men det får du inte.
Mitt syfte var bara att belysa att en kvinna näppeligen kan ha någon känsloåsikt om ett manligt organs vara eller icke vara, precis som tvärtom är lika omöjligt.

Nu har jag spammat nog om detta i tråden.

I övrigt får gärna Inte_Ung PM-a mig, då jag vill ha kontakt i ett helt annat ämne - och inte kan PM:a själv.

Precis som en icke omskuren man kan få för sig att det är bättre, och därför på samma sätt bli en självuppfyllande profetia. Rent självförtroende alltså.
Exakt.
Med den skillnaden att icke omskurna män oftast inte har någon tanke på sin förhud.
Den liksom bara finns där.
Jag har ännu inte stött på någon man som gått runt och tänkt "Jag är en bättre älskare för jag är inte omskuren".

Exakt.
Med den skillnaden att icke omskurna män oftast inte har någon tanke på sin förhud.
Jag har ännu inte stött på någon man som gått runt och tänkt "Jag är en bättre älskare för jag är inte omskuren".
*det saknas en smiley för att beskriva rätt sorts känsla här...*

Jag passar på att citera mig själv;
Mitt syfte var bara att belysa att en kvinna näppeligen kan ha någon känsloåsikt om ett manligt organs vara eller icke vara, precis som tvärtom är lika omöjligt.

Usch vad du är tråkig.

Jag önskar nog att män kan ha åsikter om kvinnlig könsstympning.
Det borde inte vara svårare än att det finns manliga gynekologer.
Jag har åsikter om kvinnlig könsstympning som inte görs av egen fri vilja.
Men jag kan inte relatera till hur de känns i de organen efter modifieringen, på samma sätt som du här:
mycket tydligt visar att du inte har en aning om hur en förhud känns under, eller utanför sex.

Nu så vet jag inte om det är språkligt eller annat.
Men känsloåsikter kan man definitivt ha om annat än det som sitter på den egna kroppen.

Inte de män som jag har kommit i (när)kontakt med.
Där så var det Amerikansk överdriven renlighet som låg bakom.
Ingen speciell religion alls faktiskt utan alla möjliga religioner.
Åsikten var att moderna Amerikanska män är omskurna för att vara rena.
Avhårade och slätrakade av samma orsak. De vaxar hela kroppen.
Konstgjort är fint på samma vis som siliconbröst.
Jag skrev bl.a. svårt att ta upp alla exempel. Kan ju skriva hur mycket som helst.
Men om man tar ditt exempel så är det nästan ännu värre. Att stympa ett barn i pga några diffusa renhetskänslor. Låt dom få avgöra det själva när dom är vuxna.

mycket tydligt visar att du inte har en aning om hur en förhud känns under, eller utanför sex.
Hur den känns att leka med kan jag relatera till.
Men inte hur det känns i den.
Det är olika.
Men jag kan gissa precis som en man kan gissa hur det känns i ett kvinnligt könsorgan.
Till dessa gissningar lägger vi den information som vi på olika vis får för att skapa oss en insikt om upplevelsen.
Utan den kan vi inte bli bra älskare eller älskarinnor.

Hur den känns att leka med kan jag relatera till.
Men inte hur det känns i den.
Det är olika.
Men jag kan gissa precis som en man kan gissa hur det känns i ett kvinnligt könsorgan.
Till dessa gissningar lägger vi den information som vi på olika vis får för att skapa oss en insikt om upplevelsen.
Utan den kan vi inte bli bra älskare eller älskarinnor.
Now we're talking.
Du har en kappa utanpå din klitoris. Föreställ dig den kappan rulla fram och tillbaka över klitoris under samlag, en rullning för varje stöt.

Nu vill jag ta bort den kappan, för att den fyller ingen funktion.
Dessutom tycker äldre kvinnor att de kan hålla sig renare utan kappan.
Och så kommer vi närmare Gud till dig.

Glömde bort att om den tas bort när du är spädbarn kan du inte relatera till att ha den, så då kan du luras med i den allmänna åsikten att "det är bättre".

@CillaW Jag såg någonstans uppgiften om att 40 judiska pojkar per år omskärs i Sverige. Jag tycker att det låter lite, föds det inte fler? Innebär det alltså isåfall att alla inte omskärs?

Hmmmm, jag vet inte vilket men jag skulle tro att det är ytterst få judiska pojkar som inte omskärs, om föräldrarna är en aning religiösa.

I Bibeln så står det att gud skapade människan till sin avbild.
Om då människan föds med förhud så borde Gud också ha haft en.
Annars så gjorde Gud ett misstag vid sin avbildning.
Om man antar att Gud gjorde detta misstag och sedan skickar en felrapport till Människorna om det så kan ju omskärelsen så att säga ses som en buggrättning.
Det kan jag köpa.

Eller så finns förhuden där för att tas bort som ett tecken på förbundet mellan Gud och det judiska folket.
Inte för att den finns där av ett misstag som behöver rättas till.

Ooops, två svar i samma inlägg. Hur gick det till?

Exakt.
Men varför utföra det på bebisar? Det är skillnad om det är en vuxen som själv fattar det beslutet och själv står för eventuella konsekvenser.

Det är ju där problemet ligger. Inte i själva ingreppet i sig.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka