Var tog tvål och vatten vägen?Åsikten var att moderna Amerikanska män är omskurna för att vara rena.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Var tog tvål och vatten vägen?Åsikten var att moderna Amerikanska män är omskurna för att vara rena.
Fråga Beduinerna o Tuaregerna.Var tog tvål och vatten vägen?
Jag tror att det finns en avgörande skillnad mellan oss i detta fallet.Kan jag som man tycka att yttre blygdläppar är en kroppsdel som man kan vara utan?
Är de amerikaner?Fråga Beduinerna o Tuaregerna.
Anledningen till att man gör det på små barn är just för att de inte kan välja.
Nu tog du ett inlägg helt ur dess sammanhang.Jag tror att det finns en avgörande skillnad mellan oss i detta fallet.
Jag har varit intim med ett antal omskurna män.
Men jag tror inte att du har varit det med en enda könsstympad kvinna.
Det handlar om tiden mellan tvål och vatten.Var tog tvål och vatten vägen?
Det gör inte de föräldrar som "omskär" sina döttrar heller.
Har du varit intim med en man som blivit omskuren i vuxen ålder - och då ej av medicinska skäl - så att han har kunnat tala om för dig vad skillnaden är - och det är därför han är nöjd?Jag är helt enkelt slappare än du i mina åsikter.
För jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll.
Om jag hade träffat missnöjda omskurna män eller fått läsa historier om det så hade jag antagligen haft en annan åsikt.
Det tror jag inte.Nu tog du ett inlägg helt ur dess sammanhang.
Det inlägg du svarar på hör till en annan subdebatt.Det tror jag inte.
Har du varit intim med någon könsstympad kvinna?
I den "moderna" världen så kallas det "designer vagina".
Eller med någon som tyckt att en lilltå är bra att bli av med för att få bättre sex?
Historien/tråden hittills förtäljer inte huruvida @Jeffery varit intim med omskurna män eller för den delen din erfarenhet av omskurna/stympade kvinnor.Jag tror att det finns en avgörande skillnad mellan oss i detta fallet.
Jag vet faktiskt inte när ingreppet utfördes men jag har alltid tagit för givet att det var när de var bebisar.Har du varit intim med en man som blivit omskuren i vuxen ålder - och då ej av medicinska skäl - så att han har kunnat tala om för dig vad skillnaden är - och det är därför han är nöjd?
Haha, men har du någon som helst egen erfarenhet av könsstympade kvinnor i intima situationer.Det är jättelätt att vara slappare (pun intended?) än någon i sina åsikter, om man själv inte kan egenrelatera till dem.
Jag försöker att fösa ihop dem.Det inlägg du svarar på hör till en annan subdebatt.
Jag ska hjälpa dig lite:Jag försöker att fösa ihop dem.
Men det är där som det krockar.
Att ta bort en kroppsdel är alltid att stympa.
Det hela blir mest mycket förvirrat.
Jag tycker ju inte att förhuden är en kroppsdel som man inte kan vara utan. Men det vet du ju.
Kan jag som man tycka att yttre blygdläppar är en kroppsdel som man kan vara utan?
Jag tror att det finns en avgörande skillnad mellan oss i detta fallet.
Sant.Historien/tråden hittills förtäljer inte huruvida @Jeffery varit intim med omskurna män eller för den delen din erfarenhet av omskurna/stympade kvinnor.
Om det nu är så att de var bäbisar när ingreppet skedde, hur kan du tro på dem när de säger att det är bättre än utan ingepp? De har ju uppenbarligen absolut ingen aning.Jag vet faktiskt inte när ingreppet utfördes men jag har alltid tagit för givet att det var när de var bebisar.
Men jag har varit intim med män utan förhud och det har i alla fall inte inverkat negativt på något.
Det skall också bli skillnad i resultatet om ingreppet utförs tidigt eller senare i livet.
Nej. Och därför har jag inte någon egen åsikt i ämnet, om det skulle vara bra eller inte under sex.Haha, men har du någon som helst egen erfarenhet av könsstympade kvinnor i intima situationer.
Jag skall stjälpa dig litet.Jag ska hjälpa dig lite:
Jag tror dem inte utan jag refererar bara till vad de anser.Om det nu är så att de var bäbisar när ingreppet skedde, hur kan du tro på dem när de säger att det är bättre än utan ingepp? De har ju uppenbarligen absolut ingen aning.
Du har därför ingen personlig erfarenhet av om det utgör ett hinder för bra sex eller inte.Nej. Och därför har jag inte någon egen åsikt i ämnet, om det skulle vara bra eller inte under sex.
Bortsett från det har ditt orginalsvar till mig noll bäring i den debatten.Jag skall stjälpa dig litet.
Det finns kvinnor som tycker att både yttre och inre blygdläppar bör stympas.
Vuxna kvinnor alltså som på eget initiativ möblerar om i underlivet och skär bort delar för att bli "fina".
Så jag vet ibland inte vad jag skall tro om vad.