Hur kan detta vara lagligt?

Kan jag som man tycka att yttre blygdläppar är en kroppsdel som man kan vara utan?
Jag tror att det finns en avgörande skillnad mellan oss i detta fallet.
Jag har varit intim med ett antal omskurna män.
Men jag tror inte att du har varit det med en enda könsstympad kvinna.

Jag är helt enkelt slappare än du i mina åsikter.
För jag tror faktiskt inte att det spelar någon roll.
Om jag hade träffat missnöjda omskurna män eller fått läsa historier om det så hade jag antagligen haft en annan åsikt.
Har du varit intim med en man som blivit omskuren i vuxen ålder - och då ej av medicinska skäl - så att han har kunnat tala om för dig vad skillnaden är - och det är därför han är nöjd?

Det är jättelätt att vara slappare (pun intended?) än någon i sina åsikter, om man själv inte kan egenrelatera till dem.

Det tror jag inte.
Har du varit intim med någon könsstympad kvinna?
I den "moderna" världen så kallas det "designer vagina".
Eller med någon som tyckt att en lilltå är bra att bli av med för att få bättre sex?
Det inlägg du svarar på hör till en annan subdebatt.

Historien/tråden hittills förtäljer inte huruvida @Jeffery varit intim med omskurna män eller för den delen din erfarenhet av omskurna/stympade kvinnor.

Har du varit intim med en man som blivit omskuren i vuxen ålder - och då ej av medicinska skäl - så att han har kunnat tala om för dig vad skillnaden är - och det är därför han är nöjd?
Jag vet faktiskt inte när ingreppet utfördes men jag har alltid tagit för givet att det var när de var bebisar.
Men jag har varit intim med män utan förhud och det har i alla fall inte inverkat negativt på något.
Det skall också bli skillnad i resultatet om ingreppet utförs tidigt eller senare i livet.

Det är jättelätt att vara slappare (pun intended?) än någon i sina åsikter, om man själv inte kan egenrelatera till dem.
Haha, men har du någon som helst egen erfarenhet av könsstympade kvinnor i intima situationer.

Jag försöker att fösa ihop dem.
Jag ska hjälpa dig lite:

Men det är där som det krockar.
Att ta bort en kroppsdel är alltid att stympa.
Det hela blir mest mycket förvirrat.
Jag tycker ju inte att förhuden är en kroppsdel som man inte kan vara utan. Men det vet du ju.
Kan jag som man tycka att yttre blygdläppar är en kroppsdel som man kan vara utan?

Blev det bra?

Historien/tråden hittills förtäljer inte huruvida @Jeffery varit intim med omskurna män eller för den delen din erfarenhet av omskurna/stympade kvinnor.
Sant.
Jag refererar dock till material som jag har läst vad gäller könsstympade kvinnor.
Där så finns det en massa hemska berättelser medan jag inte har hittat något motsvarande gällande omskurna män.

Jag vet faktiskt inte när ingreppet utfördes men jag har alltid tagit för givet att det var när de var bebisar.
Men jag har varit intim med män utan förhud och det har i alla fall inte inverkat negativt på något.
Det skall också bli skillnad i resultatet om ingreppet utförs tidigt eller senare i livet.
Om det nu är så att de var bäbisar när ingreppet skedde, hur kan du tro på dem när de säger att det är bättre än utan ingepp? De har ju uppenbarligen absolut ingen aning.

Haha, men har du någon som helst egen erfarenhet av könsstympade kvinnor i intima situationer.
Nej. Och därför har jag inte någon egen åsikt i ämnet, om det skulle vara bra eller inte under sex.

Jag ska hjälpa dig lite:
Jag skall stjälpa dig litet.
Det finns kvinnor som tycker att både yttre och inre blygdläppar bör stympas.
Vuxna kvinnor alltså som på eget initiativ möblerar om i underlivet och skär bort delar för att bli "fina".

Så jag vet ibland inte vad jag skall tro om vad.

Om det nu är så att de var bäbisar när ingreppet skedde, hur kan du tro på dem när de säger att det är bättre än utan ingepp? De har ju uppenbarligen absolut ingen aning.
Jag tror dem inte utan jag refererar bara till vad de anser.
Min åsikt är också att de inte kan ha en aning.
Men däremot så kan jag intyga att de utan hinder kan ha fantastisk sex.
Nej. Och därför har jag inte någon egen åsikt i ämnet, om det skulle vara bra eller inte under sex.
Du har därför ingen personlig erfarenhet av om det utgör ett hinder för bra sex eller inte.
Är det rätt uppfattat?

Jag skall stjälpa dig litet.
Det finns kvinnor som tycker att både yttre och inre blygdläppar bör stympas.
Vuxna kvinnor alltså som på eget initiativ möblerar om i underlivet och skär bort delar för att bli "fina".

Så jag vet ibland inte vad jag skall tro om vad.
Bortsett från det har ditt orginalsvar till mig noll bäring i den debatten.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka