Hur kan det vara så????

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur kan det vara så????

Förtränga sanningen helt klart eller så tror man stenhårt på att läkaren sagt att man har magkatarr/utbränd.
 
Sv: Hur kan det vara så????

tycker det är liiiite väl magstarkt att anmäla läkarna, när de dessutom velat göra grav test...

Har man ett sexliv finns ju ALLTID risken/chansen att man som kvinna blir gravid, p-medel till trots.
 
Sv: Hur kan det vara så????

Angua skrev:
tycker det är liiiite väl magstarkt att anmäla läkarna, när de dessutom velat göra grav test...

Har man ett sexliv finns ju ALLTID risken/chansen att man som kvinna blir gravid, p-medel till trots.

Precis min tanke när jag läste artikeln:crazy:
 
Sv: Hur kan det vara så????

Jag får mer och mer känslan av att detta ändå är en 'barn'-tråd.

/tifo - moderator
 
Sv: Hur kan det vara så????

När jag läst hela artikeln i morse så tyckte jag det va lite magstarkt att anmäla läkarna för att hon får ett barn när dom frågat henne flera gånger om hon var gravid och hon kollar inte upp det...

Stod det inte nåt om i slutet att anledningen till att hon anmälde var för att ingen annan skulle drabbas???
Vadå, ska dom "skyldiga" läkarna gå ut och rösta för nolldivision i sexlivet? "Ha inte sex, du kan bli gravid..."

Sellan skrev:
såg i vanliga tidningen igår att flera av läkarna VILLE att hon skulle göra ett Grav.test men hon vägrade/ville inte!!
enligt tidningen sa läkarna även att hon kunde vara med barn!!
fattar inte att hon inte provade!?! man behöver ju inte kissa mycket för att göra ett test! några droppar räcker ju!
tycker att "hon får skylla sigsjälv"

Saxat från tidningen:
"Eva uppmanades visserligen att lämna ett urinprov för graviditetstest, men när hon inte kunde kissa tillräckligt mycket fick hon svaret att det inte gjorde något.
Under månaderna som kom träffade hon flera läkare. Några frågade om hon kunde vara gravid. Trots att Eva vid det här laget tappat mensen svarade hon nej"

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=552490
 
Sv: Hur kan det vara så????

Vet du inte att läkare ska lösa alla dina problem, även de du inte visste att du hade?
Görs inte det -> anmäl.:p
 
Sv: Hur kan det vara så????

*lån*

Tycker det är helt sanslöst att hon kräver att: "grav.test ska vara obligatoriskt i sådana här fall"
Hon menar alltså att i alla fall där man söker vård för kräkningar/orolig mage/viktnedgång, ska man som kvinna grav.testas :confused:
Det måste ju kosta mer än vad det smakar i längden för samhället?

Hur svårt kan det ha varit för henne att pinka i en liten burk på morgonen och lämna in på Mvc sedan under dagen?

Jag tycker inte alls att hon har någon anledning att anmäla läkarna, med tanke på att hon senare nekat till att risken/chansen fanns att hon kunde vara gravid. När hennes mens försvann, så bör hon ju ha gjort ett grav.test!
 
Sv: Hur kan det vara så????

Jag tror det bara är nån lam ursäkt från hennes sida.
Hur dum får man vara?
Om minst 2 läkare upmanar henne att göra graviditest tes och hon skiter i det, då är det tamitusan självförvållat
 
Sv: Hur kan det vara så????

Nu när jag läst detta och inte bara hört inslaget på radio så börjar man fundera.

Iofs så ville läkaren ta gravtest. Hon kunde inte kissa tillräckligt mycket och fick då besked att det inte spelar någon roll. I detta läge hade jag tänkt okej de tror inte jag är gravdi.

Kraftig viktnedgång, massa kräkningar och svullen mage. Mensen uteblir. Att emnsen uteblir vid kraftig viktnedgång är inte ovanligt. Att magen sväller och man ser gravid ut är inte heller ovanligt vid magproblem. Dessutom ville hon inga barn har och hon åt p-piller. Så den lilla biten som kunde ha tvivlat hade förmodligen trängts undan av oviljan till att ha barn.


Å andra sidan funderar jag fortfarande på hur man inte skulle kunna misstänka hur hårt man än försöker förtränga det att man är gravid när man är i 7 månaden, inte var hon särskilt mullig helelr och barnet måste ju ha rört sig. Hon borde sett barnets rörelse på utsidan av magen.

Obligatorisk gravtest är skitlöjligt men nog borde hon kunnat köpt ett test själv på apoteket när mensen uteblev eller åtmisntone travat iväg till gyn för att kolla så det verkligen berodde på viktnedgång och inget annat.

Nä till viss del får hon skylla sig själv. SEdan framgår det iofs inte hur långt gången hon kunde tänkas varit när första gravtesten skulle gjorts och varför sa personlen att det inte spelar någon roll?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 918
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter att ha varit extremt stilla under ett par månader, och med tanke på att jag kommer att köra en motionsplan under våren, så var jag...
Svar
0
· Visningar
700
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Jag har hamnat i ett litet dilemma. Mina vuxna barn har flyttat hemifrån sedan några år, kvar hemma är minstingen på åtta år. Vi har...
Svar
18
· Visningar
3 805
Senast: nejlica
·
Gravid - 1år Lagom melodramatisk titel, jag vet. Uppenbart är det här ett anonymt nick. Jag tror knappast att någon vet vem jag är, men om ni nu gör...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
17 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp