Hur kan det vara möjligt..

skuggan_

Trådstartare
Att chinchillor inte gillar att vara ute? Är dom inte uppfödda i naturen? Hur klarar dem sig då?:crazy:

// S

Sv: Hur kan det vara möjligt..

Klart dom gillar vara ute om dom bor i bergssluttningarna i Peru, Bolivia, Chile och Argentina samt är uppfödda i frihet.

Så är det ju med t.ex. råttor (tamråttor alltså) också.
De har ursprungligen levt ute i det vilda, men genom avel osv har de anpassat sig till ett liv inomhus. ;)

Mammas kusins tjej har två chinchillor som bor utomhus året om. De har en gammal hundgård som de har olika rör och hus i åt dom, och så har dom en gammal barack som dom har ett element i + en vedspis. Så där inne är det runt +10 på vintern. Men chinchillorna är faktiskt ofta ute i snön, man ser deras spår och ibland någon av chillorna också.

Jag skulle inte vilja påstå att tama chinchillor inte gillar att vara utomhus. Mina blir alldeles galna och skuttar omkring och piper av lycka. Titt som tätt kommer de och sätter sig i knät på mig och skuttar sen vidare med sina rodeoskutt.
Nu har jag ingen aning om hur man infogar bilder, men bevis finns för den som är snäll och förklarar :)

Först så får du lägga upp bilden på internet (typ photobucket eller pixbox), och sedan så lägger du in bildens länk mellan
. :)

Följer instruktioner!!
chinchillan heter Oliver och är en omplaceringschinchilla. Lite vild, men smiter inte när vi går ut. Flickvännen Nicky låg och sov i lillmattes knä under fotografering.

( Katten rör aldrig chinchillorna för de som ser mig som en tyrann)

v4nx2a.jpg

2ds04fa.jpg

vmrdqe.jpg

2ir9bh1.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag sitter och gottar mig i allt som är hund tillsammans med en vän som också planerar valp inom kort. I min familj har planerna...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 246
Fritid Jag brukar följa alla trådar som postas när det efterfrågas om tips på sevärdheter och annat kul när en ska ut på tur. Är ju så många...
2
Svar
24
· Visningar
767
Senast: Tilly_85
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
937
Senast: Migo
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 827
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar