Hur högt har ni löshoppat? Löshoppa 2 m?

Sv: Hur högt har ni löshoppat? Löshoppa 2 m?

det beror ju lite på hur högt hästen vill hoppa,
Min ponny t.e.x hoppar gärna både högt och brett, men jag blir nervös av att stå å kolla på när hon hoppar så jag tycker att det är bättre att "få vara med".
Men endel hästar behöver ju få hoppa "själva" utan att ryttaren hjälper till, men man behöver ju inte hoppa överdritet högt.

Tänk såhär:
Om en ponny tävlar i Msv A hoppning ligger hinderna på 130.
Varför skulle inte en häst ( som är större än ponnyn) hoppa högre än 130?

Suck! Ständigt denna höjdhets.... Löshoppning bör inte användas för att se hur högt en häst kan hoppa. I OS hoppar man 1.60 så varför träna på 2m????? Kapacitet mäts inte i höjd. Citat från en känd tränare/utbildare/ryttare "vem som helst kan få en kamel att hoppa 1,40"

Jag håller helt o hållet med!

Min häst har lösthoppat 2 m. och med min c-ponny har jag hoppat uppsutten 145 på höjdhoppnings tävling.

min förra d ponny (1,43) löshoppade 1,60 och har hoppat 1,60 med ryttare på irland,
min nuvarande d ponny (1,45) som är sex vet jag inte vad hon har hoppat, men har hoppat 1,40 med henne

Har löshoppat en kallblodstravare på 1.25, det tyckte hon va jätte kul! :D

Min c-ponny (fjording) har löshoppat 1,25 =) Och han har hoppat 1,30 med mej på och så jag hoppat han 1,20 barbacka:D

Min D-ponny löshoppar 180...och min C-ponny 145-150 som högsta:d Men ja låter de hoppa en till två ggr i månaden dock inte så högt.:D

Den treåriga B-ponnyn som hoppade 120 cm hoppade ur hagen och är alltså inte löshoppad så högt...

själva meningen med att löshoppa är väl att träna teknik, lära unghästar o bedömma avstånd o så och kunna se teknik? så har ja förstått de iaf.

fattar att de e mycke lättare för en häst o visa sin teknik på lite högre höjder men 2 M!? de låter helt onödigt.

Jag har lös hoppat min b-ponny (mkh1.19) på 1.20 men han har kapasitet för högre höjder utan problem vill dock inte lös hoppa högre

Jeenni

min granne hade en häst och denns mamma hade hoppat över 2m i en pussicane(vet ej stavning)klass med ryttare låter läskigt
Min d ponny har hoppat 120 cm men han var i lte dålig form så nu kan han nog hopa lite högra för han tog det som ingentig, kanske berodde på maten på andra sidan ha ha:):)

En shettis på ridskolan har typ hoppat 90 cm och kravlat ´sig över sin boxdörr på 1m hur det nu gick till.....:confused:

min shettis har också hoppat över en boxdörr på ca 1 m.. inte bra alls. vet inte vad som hände men helt plötsligt var hon ute från boxen och det avr en som sett när hon hoppat.. Henne hoppade jag 80 med :) hon tyckte det var roligt och jag hoppade aldrig mer än hon tyckte var kul, för det märktes väl!

världrekordet ligger ju på typ 2.40 är från chile typ 50talet, så 2 m är ju inte omöjligt ser dock inte vad det ska vara för nytta med att löshoppa så högt?

Löshoppning i all ära. Men använd sunt förnuft för Guds skull, människor!!

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 135
Senast: CaisaCax
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
834

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka