Hur höga är era nyblivna 2-åringar QH/Paint nu?

Linda_77

Trådstartare
Hur höga är era 06-or just nu och hur stora räknar ni med att dom ska bli? Min är ca 137 cm, föräldrarna är 154 resp 156 cm.

Sv: Hur höga är era nyblivna 2-åringar QH/Paint nu?

Vid vilken ålder kan man tro att de stannat i den ungefärliga växten ?
Även om det blir någon cm till eller så...

ja du, säg det?... Jag har en som blir fyra i maj och han växer fortfarande på höjden... i dagsläget är han högre bak så han fortsätter nog en bit till. FAST jag har sagt till honom att "det räcker nu". Han har växt om både sin far och mor nu... får väl köpa stjärtlapp och börja rida Hunter :rofl:

ja du, säg det?... Jag har en som blir fyra i maj och han växer fortfarande på höjden... i dagsläget är han högre bak så han fortsätter nog en bit till. FAST jag har sagt till honom att "det räcker nu". Han har växt om både sin far och mor nu... får väl köpa stjärtlapp och börja rida Hunter :rofl:

Okej, har hört att de växer ca. 80 % det första året. Har en -05 på 145-150 hoppas på 155+ men det kanske inte är omöjligt då...:D
Sedan kommer ju lite höjd av muskler också...
haha, det är inte din grej eller ?
Är han väldigt stor ??

Jag har ett höghus på G ur mina mått mätt:cry:. Arwen nymätt med tumstock och vattenpass blev 147-148 cm över manken. Är lite högre bak. Ville verkligen inte se skillnaden.
Hon är född i början av maj. Har ingen aning var hon kommer sluta men hon fick mycket gärna göra det NU.

Växer de mer så länge de är högre bak ?:confused:

Det måste vara väldigt individuellt.
Min 05:a har inte växt på höjden sedan i maj-07, hon är 148. Hennes morfar slutade växa vid 7års ålder.

Det måste vara väldigt individuellt.
Min 05:a har inte växt på höjden sedan i maj-07, hon är 148. Hennes morfar slutade växa vid 7års ålder.

Jo det är det väl iofs. ;)

Och min lilla född ca mitten maj är hela 134 cm :D (137 bak) jag tycker det är :banana: om hon stannar på 140 något mindre än sin mamma som var ca 142 cm och mycket mindre 'än pappa som dom lyckades mäta in till hela 153 cm

Malin

Mina ligger på mellan 145 och 150 framtill, jag hoppas de blir stooora.

De är högre baktill dock...:angel:

Ja man kan åtminstone gissa det - och hoppas att de gör det, man vill ju ha en harmonisk modell.

Jag hade hoppats att min skulle stanna på lite drygt 150, i våras var han 153, nu är han 156. Av cutting/reining-stam.... Han har dock jättefina gångarter, så han kommer att bli väldigt allround.

Mighty är nu 151 frem och 155 bak.. och född juni -06

Mamma var 151och pappa var 149 :angel: Han kommer at växa en del mer kan vi se och han har fler helsyskon som är runt 158:D

Vi har (tyvär) haft honom på djursjukhus i julen, och där var han på vågen... 475 kg.... och inte precis fett.

mightyvenstre.jpg

mightyhojre.jpg

mightyfor.jpg

mightybag.jpg

Ska vi byta...? hehe

;) nää den här byter jag inte bort mot allt smör i Småland Förutom perfekt storlek har han också perfekt psyke och bra kropp (vadå skryter om bebis :angel:)

Malin

Ja man kan åtminstone gissa det - och hoppas att de gör det, man vill ju ha en harmonisk modell.

Jo, det är klart att man hoppas men är inte väldigt många eller tom. de flesta quartrar lite överbyggda bak ??!

Jo, det är klart att man hoppas men är inte väldigt många eller tom. de flesta quartrar lite överbyggda bak ??!

Nja, det är ofta en fel uppfattning folk har, oftast när folk tycker en quarter är överbyggd bak så beror det på deras muskler de har där, de är större och 'högre' än på andra raser, och kan ge intrycket av att de är överbyggda. Sen är det klart att det finns överbyggda quartrar också.
Min 04a mätte 154 cm oktober 06 och i december 07 mätte han 162...Kan ju säga att där emellan var han aldrig särskilt snygg:angel:

;) nää den här byter jag inte bort mot allt smör i Småland Förutom perfekt storlek har han också perfekt psyke och bra kropp (vadå skryter om bebis :angel:)

Malin

Vadå "han" ?? ÄR det inte tidernas underbaraste o finaste Peggy du menar?? ;);):rofl: (För övrigt den till vänster på min avatar)

Senast ändrad:

Mina ligger på mellan 145 och 150 framtill, jag hoppas de blir stooora.

De är högre baktill dock...:angel:

Så då kanske jag måste ge upp hoppet om att hon ska komma upp i några 153-155 cm då? :mad::cool:
Ser dessutom precis ut som en liten lurvig islandshäst just nu...

Ingen som vill ligge ut kort på era nyblivna 2 åringer?

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 058
Senast: Farao
·
Träning Är i planerna att skaffa häst efter några års uppehåll. Ridit i hela mitt liv. Hyr nu lägenhet på gård med hästar så har möjlighet att...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 667
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 282
Senast: lizzie
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 069
Senast: Twirro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka