Hur hittar man Hästutställningar?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare BeatriceH
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 5 362
B

BeatriceH

(snälla, flytta denna tråd rätt om den inte passar in här)

Jag älskar att titta på hästar, alla raser, och undrar därför hur man gör för att hitta ev. hästutställningar i närheten där man bor. Själv bor jag i stockholmsområdet. Finns det någon sammordning där man kan se alla rasers utställningstilfällen?

Sv: Hur hittar man Hästutställningar?

Du får gå in på olika avelsföreningars hemsidor och titta efter vilka evenemang de har.

Först går du in på moderföreningarna, t ex ASVH eller ASRP, och där kan du hitta lokalföreningarna och se vad de har för utställningar.

Alla avelsvärdegrundande ponnyutställningar bör gå att hitta i kalendern på SPAFs webplats.
Dessa plus de flesta icke ponnyrasers utställningar borde du kunna hitta på SHs webplats.
Halvblodens evenemang hittar du på ASVHs sida

Såg att tråden var gammal, men jag vill veta samma sak. Jag har en ras som är liten och där det inte ordnas rasspecifika utställningar, i vart fall inga officiella. Jag vill visa min hingst och antar det bör göras på en av dessa "öppna för alla raser"- utställningar. Men var hittar jag dem?

Liknande trådar

Avel Hej! Jag hade tänkt betäcka mitt sto i år och har lite frågor och funderingar kring hela processen. Det här kommer vara både mitt och...
Svar
1
· Visningar
424
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag behöver röra på mig. Jag måste komma ut och få upp blåset och fysiken. Jag är en typisk hemmasittare som älskar att vara hemma, alla... 3 4 5
Svar
92
· Visningar
4 802
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras Det är inte dags än, men vi pratar ibland om att skaffa en till hund. I dagsläget har vi en jaktlabbe som blir två år i vår. Han är vår... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 594
Senast: ildiko
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
1 996
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka