Hur hinner ni träna? (Är jag bara lat?)

Låter som en ide att träna på lunchen, finns ett gym på universitetet så kanske kan få till ett pass där på lunchen. Hittills har ett av mina problem varit att jag inte nöjer mig med korta pass utan kör alltid minst 60-120 min på gymmet. Men får försöka inse att kort är bättre än inget helt enkelt :)

I vanliga fall brukar jag träna en timme men eftersom jag uppskattar effektivitet så är det här en utmärkt lösning :)
 
Jag har tränat enligt P90X3. Det är 30 minuter styrketräning enligt ett dvd program varje dag i 90 dagar. Man tränar hemma antingen med fria vikter eller gummiband.

Jag har även kört hela P90X2 men det tyckte jag tog för mycket tid i anspråk. Det längsta passet är då 130 minuter. Då måste man planera ordentligt.

Jag skulle säga att alla faktiskt klarar av att köra P90X träningsprogrammen. Man börjar på sin egen nivå och blir starkare, mer balanserad, får bättre kondition och klarar av fler av övningarna. Första passen skrek jag åt den käcka gubben att han var dum. Men efter ett par gånger klarade jag av alla övningarna.

30 minuter varje dag kan de flesta skrapa ihop tidsmässigt. Det gäller mer att hitta motivationen :)

Mvh Miks
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 374
Senast: mars
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Relationer Hur ofta umgås ni med vänner? Hur många vänner har ni? Hur ofta träffar ni familj? Jag träffar vänner 1-2 gånger i månaden och samma...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 296
Senast: nyponros
·
Kropp & Själ Lägger tråden här, då problemet för mig inte är hästrelaterat. Jag har haft lite otur med skador på mig själv senaste åren. Har ridit...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 503
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp att välja ras
  • FÅRtråden
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp