Hur ofta umgås ni med vänner?
Hur många vänner har ni?
Hur ofta träffar ni familj?
Jag träffar vänner 1-2 gånger i månaden och samma med familj. Har en nära vän som tyvärr bor långt bort och ca 5 vänner som jag träffar mer sällan kanske 2-3 ggr/år.
Jag tycker detta är jätte sällan och hade gärna träffat vänner oftare både i veckan och på helger trots att jag har häst, heltidsjobb, hus och sambo tycker jag att jag hade haft tid att umgås mer. Känner mig väldigt ensam som tur är träffar jag folk på jobbet och i stallet.
Nu har de flesta av mina vänner flyttat hem till vår "by" igen efter att ha bott i olika städer i flera år. Har försökt hålla kontakten och vill gärna ses men de vill inte/ orkar inte? Då är många mammalediga, sjukskrivna, pluggar, jobbar deltid och borde ha mycket tid? men nej. Jag har försökt att jag kan komma till dem och följa med på det de ändå ska göra typ stallet, träna eller promenera med hunden men nej de orkar inte/hinner inte.. Jag ska ändå äta och till stallet varje dag så vill någon komma förbi och följa med till stallet eller äta lite så skulle det funka nästan varje dag? Jag hade också gärna pratat i telefon eller hörts på messenger men det är samma där de orkar inte svara..
Jag har varit väldigt ledsen och känt mig ensam men börjar inse att de vill inte och det är ingen ide att försöka och då återstår 1 nära vän och kanske 5 vänner som jag ser lite mer sällan. Men flera vänner som jag tidigare räknat som mina bästa vänner och känt i många år försvinner. Tycker detta är otroligt jobbigt
Kan tillägga att jag fyller 35 i år, man kanske inte umgås med barndomsvänner längre?
Har försökt träffa nya vänner men det är svårt...