Sv: Hur hinner ni med eget stall?
Det blir nog till att göra en/flera egna höautomater ja. Kan man inte ge fri tillgång i boxen så hade jag mer än gärna haft där oxå förutom hagen.
Min dag ser ut så här:
05:45
Hästarna får frukost (betfor, vetekli och soja = uppblött = har aldrig upplevt foderstrupsförstoppning) Täckesbyte (från pyjamas till utetäcke) medan hästarna äter frukost. Lägger ut frukosthöet i hagen (hästarna får lika mycket hö var till frukost och lunch)
06:00
Väcker barnen
06:15
Går ut och släpper ut hästarna i hagen
06:20
mockar tre boxar (av tre möjliga

)
06:40
Gör iordning kvällsmaten (betfor, vetekli)
06:50
Slänger mig in i badrummet och tvättar av hästlukten samt byter kläder
07:00
stuvar in barn, cyklar, gympapåsar, mig själv mm i bilen och åker till tåget
08:15-16:45
Jobbar
13:00 Lunchgrinden går upp (alternativt dottern ger hästarna lunchhö när hon kommer från skolan strax efter två)
18:00
Hemma igen
18:00 också
Dottern tar in hästarna och ger dem kvällsmat och middagshö (nu får de olika mycket hö beroende på totala behovet för respektive häst) samt byter täcken och kollar hovar. Jag eller andra dottern eller maken lagar middag.
18:30
Jag går ut och ryktar
19:00-20:00
Jag rider (om det är riddag)
20:15
Jag äter middag (de andra har redan ätit)
21:30
Jag ger hästarna kvällshö och gör iordning frukosten till nästa morgon
ca 23:00
Jag sover
Visst är det stressigt på morgonen, men det är skönt att ha mockningen gjord så att den inte tar tid när man kommer hem. Nu har jag familj också vilket innebär att jag inte kan spendera timme ut och timme in i stallet på kvällen, men jag tycker att jag får min dos av häst ändå.