Hur hårt ska selen sitta?

Tassetass

Trådstartare
Har inte tänkt på hur hårt jag sätter selen eftersom hon aldrig protesterat mot den, men det slog mig idag att den sitter riiiiktigt löst. Kanske vore en ide att vänja henne vid att ha den lite tightare inför när vi ska ut på riktigt, men HUR tight? Hur många fingrar ska man kunna få in vid halsen och där bakom frambenen?

Sv: Hur hårt ska selen sitta?

Den ska sitta fast runt magen, och med något fingers mellanrum runt halsen. De lär sig fort hur man backar ur annars :devil:
Spänn helt enkelt så hårt du vågar.
Jag har varianten med y-knäppning (som en förbygel ;) ) runt halsen, den är bekväm och sitter bra så länge katten inte är en backare. Då hade jag valt en som man kan få lite extra säkerhet med en rem runt halsen på.

Sv: Hur hårt ska selen sitta?

Då ska jag spänna åt lite hårdare i alla fall, och tacka gudarna för varje dag som går utan att hon kommer på att det kan löna sig att bråka med selen ;)

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 208
Senast: escodobe
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 982
Senast: fixi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 426
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix