Smurfmodesty
Trådstartare
Hejsan
Hoppas på att få lite kloka råd från er
Jag har ett varmblod, som gått på travet tills för ca 2 år sedan.
Vi har kört han lite då och då sedan dess men inte speciellt ofta.
Han har byggt om kroppen helt och hållet nästan till ridhäst muskler nu.
Det jag är fundersam över är hur hårt man kan köra honom när man kör honom? Han tycker det är jättekul att få bli körd, och oftast ligger han på (pullar?!?) mest hela tiden och vill hela tiden öka från det ni kallar jogging (vilket jag som ridfjant tycker känns jättefort )
Det känns som att han gärna laddar mer än vad han egentligen har ork eller kondis till :smirk:
Jag vill ju inte att han ska ta ut sig för mycket, men samtidigt vill jag att han ska få springa sig riktigt trött ibland. Men utan risk för att han skadar sig.
Vi kör på vanliga grusvägar, kuperat.
Hoppas på att få lite kloka råd från er
Jag har ett varmblod, som gått på travet tills för ca 2 år sedan.
Vi har kört han lite då och då sedan dess men inte speciellt ofta.
Han har byggt om kroppen helt och hållet nästan till ridhäst muskler nu.
Det jag är fundersam över är hur hårt man kan köra honom när man kör honom? Han tycker det är jättekul att få bli körd, och oftast ligger han på (pullar?!?) mest hela tiden och vill hela tiden öka från det ni kallar jogging (vilket jag som ridfjant tycker känns jättefort )
Det känns som att han gärna laddar mer än vad han egentligen har ork eller kondis till :smirk:
Jag vill ju inte att han ska ta ut sig för mycket, men samtidigt vill jag att han ska få springa sig riktigt trött ibland. Men utan risk för att han skadar sig.
Vi kör på vanliga grusvägar, kuperat.