Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så de vet nog vad de gör.
Och hem ensamma får de inte gå förrän tidigast i 3-an.
Innan dess så skall de enligt skolans regler hämtas.
Det måste ju finnas en eller annan anledning till dessa regler.
Jag tycker att det är du som har konstiga och icke underbyggda ideer om saker som du inte har någon erfarenhet utav.
Jag tror att de kan det med hänvisning till att skolan har ansvaret för tillsynen fram till 12 år eller något sådant.Fast jag undrar jag om skolan verkligen får sätta såna regler? Alltså rent juridiskt?
Men då så har du ju kontrollerat att de har förstått detta.Mina barn har varit ute själva så fort de förstått att man håller sig på tomten.
Många åker skolskjuts och de kan inte hålla reda på vilka som kan gå hem och vilka som inte kan det.
En vuxen följer dessutom alltid med och sätter barnen på bussen.
Samt möter barnen vid bussen på morgonen.
Tycker kanske att upplägget spricker lite ....
Om hon sedan är bortskämd och bara skriker en massa.
Hon är inte bortskämd - hon är bortglömd.
Det är en stor och tragisk skillnad på det.
På tomten ja.
Det är en himla skillnad.
Och antagligen med en vakande mamma i fönstret eller ett staket omkring.
Inte lös på byggden
Det kan man mycket väl göra.
Men den här flickan är ute och löper lös utan passning.
Hon stör grannar och utsätter sig själv för fara.
Jag har lång erfarenhet av barn och inga ansvarsfulla människor som jag känner lämnar 7-åringar vind för våg.
På skolorna och fritids där mina 6-7-åringar varit så har det varit staket kring skolgården och vakter som hållit reda på barnen så att de inte skall komma bort.
Och hem ensamma får de inte gå förrän tidigast i 3-an.
Innan dess så skall de enligt skolans regler hämtas.
fast mian har ju skrivit att hon inte vill ha med ungen att göra!Om detta hände mig skulle jag göra mitt bästa för att uppfostra tjejen som jag ville ha henne oavsett vad föräldrarna tyckte faktiskt! Jag tror nämligen att alla barn är formbara precis som unghästar är formbara och det gäller bara att utsätta dem för rätt saker.