Hur hård får man vara utan att vara dum?

Sv: Hur hård får man vara utan att vara dum?

Ursch, vad jobbigt läge.. Tur det inte är jag, jag är alldeles för snäll & hade nog tatt barnet till mig & sen gått ner mig till knäna med ansvar..

Svårt när mamman mår psykiskt dåligt, hon tar säkerligen det mesta som kritik & blir mer lessen på sig själv, ännumera destruktiva tankar & så rullar det på.

Flickan söker uppmärksamhet & bekräftelse helt klart, vem vet, kanske hon rentav har ett dolt handikapp som ADHD/ ADDD?? (detta kan juh även mamman ha utan att veta det).

Men som tidigare sagts, det är inte ditt ansvar att vara "babysitter", ring socialen & sänd ut en varningens signal till dem ang flickans beteende!
 
Sv: Hur hård får man vara utan att vara dum?

Säger som många andra, ring soc. Det blir ju väldigt jobbigt att ha andras barn springade på gården och inte ditt ansvar att ta i. Men däremot att se till att ögonen riktas lite mer mot denna familj är ju ett ansvar som man som vuxen har. Den här tjejen är ju uppenbarligen väldigt utsvulten på uppmärksamhet och vuxenkontakt. Och känner svartsjuka mot din dotter som har allt det som hon själv så gärna skulle vilja ha, en mamma som dig!

Tycker verkligen synd om detta flickebarn som är så kontaktsökande och brister i socialkompetens när hon inte vet och klarar av att nå sina mål med att komma dig nära. Kan ju nu bara tala för mig själv, eftersom du skrev att du inte ville ha med tjejen överhuvudtaget att göra. Jag skulle sätta mig ned med och prata om hur saker och ting måste vara och att det inte funkar att hon kommer stup i ett, samt att hon inte får säga elaka saker till mitt barn. Sedan så skulle jag låta henne komma över någon timme i veckan, endast enl. överenskommelse och då få vara med och hjälpa till lite i stallet, under förutsättning att hon följer mina regler och hör vad jag säger åt henne.

Det är så tråkigt att det finns så många barn som desperat söker sig till utomstående för att det är så torftigt hemma på stimulans och närhet.

Kicki :)
 
Sv: Hur hård får man vara utan att vara dum?

Säg ifrån till ungen! Om hon sedan är bortskämd och bara skriker en massa. Struntsamma!

Tror du verkligen att det i första hand beror på att hon är bortskämd som gör att hon agerar som hon gör!?

Kicki :)
 
Sv: Hur hård får man vara utan att vara dum?

Häromkring får barn på lågstadiet skjuts av skolbussen fram till dörren, om de inte har äldre syskon som åker hem samtidigt och kan följa dem.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 531
Senast: cello
·
Övr. Hund Frågar för att höra om det är någon som kan hitta ett mönster eller orsak som jag har missat. Här hemma bor det en bearded collie...
2
Svar
23
· Visningar
4 826
Senast: Nenyah
·
Övr. Hund Min hund fyller sju år i mars. Han är en blandras mellan 75% Jack russel och 25% Dansk-svensk gårdshund. Han är en fantastiskt snäll och...
Svar
11
· Visningar
6 032
Senast: paradiset
·
Småbarn Jag vet inte om jag är löjlig & överbeskyddande, men hur gör man egentligen när barnen ska börja leka hemma hos varandra? Min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 573
Senast: ika77
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp