Sv: Hur har ni gjort?
Vi stannade i 4 dgr, dels för att Emil var rätt liten (2780 gr) och hade svårt & ta bröstet, så jag ville vara kvar tills jag fått amningen & fungera. Vi fick mata honom med ersättning första 3 dagarna. Sedan tyckte jag faktiskt att det var skönt & vara kvar på BB, för där får man inte ta emot några besök mer än av pappan & ev syskon. Såfort vi kom hem, hann bara vara hemma i 1 timme så invaderades hela huset av släkt.
Skitjobbigt var det. Iofs var det sambons födelsedag dagen då vi åkte hem, men ändå, dom hade väl gott kunnat vänta tills dagen efter iaf... Aldrig att jag skulle åka hem till någon samma dag som dom kommer hem från BB.
Ska tillägga att jag hade eget rum, där pappan fick sova över om han ville, vilket han osså gjorde, dock inte första natten då han var tvungen att åka hem & hämta grejjor, blev så hastigt då vi åkte in.
Plus att alla sköterskorna var jättetrevliga och hjälpsamma.
Nu väntar vi syskon i oktober, går allt bra osv så kommer vi nog dock att åka hem så fort som möjligt då iom att man vill ju hem till syskonet. Så känner jag nu iaf, kanske känner jag annorlunda efter förlossningen, vi får se... Men bävar redan för besök samma dag som vi kommer hem.