Hur hanterar ni lösspringande hundar?

Ett exempel på hur oansvariga hundägare ställer till det - de enda nationalparker där det inte råder koppeltvång (med fysiskt koppel) är de där hundar inte ens är välkomna :rage:

Men den kommunala ordningsstadgan brukar inte vara prio ett - vilket är ett skäl för oss hundägare att vara noggranna. Så länge som man inte går i motionsspår eller i stadsmiljö eller på skolgårdar/lekplatser med lös hund och visar hänsyn till människor, brukar det inte störa även om man emellanåt har hunden lös på platser där det passar bättre. Så länge det inte stör prioriteras inte den kommunala ordningsstadgan upp. (Jag tror @Zoya kan berätta om hur det var att bo i Åkersberga när det hände där)

Jag har inte läst hela tråden och ligger hemma småfebrig och halvväck så möjligt att jag missat något men vad är det för händelse du syftar på?

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 031
Senast: Liran
·
Hundhälsa Så. En granne i porten bredvid mig har skaffat hund. En ung och redan gigantisk bullyhane som jag och min hund mötte för första gången...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
23 414
Senast: Sel
·
Övr. Hund Idag hände det som "inte får hända" (okej nu lät det gravallvarligt och det gick ju bra så "ingen" skada skedd, ingen har dött eller...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 930
Hundhälsa Ingen rolig tråd att behöva göra men känner att jag behöver lufta mina tankar med lite erfarna hundmänniskor härinne och får ursäkta den...
Svar
11
· Visningar
2 288
Senast: Virrvarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix