Sv: Hur Hanterar man ledset barn?
Ja jag skall göra det,får ringa BVC till veckan,samt soc ang att de velat få in vilket betende han har i förra anmälan (trodde inte det spelade in när man anmälde vanvård)
Smart det där med umgänget,dock vet jag ingen på rak arm som hade velat ställa upp som kontaktperson,hans föräldrar litar jag inte på och mina,morsan är rädd för honom och min far hade nog inte kunnat knipa igen,båda två har fått ta en hel del skit av pappan tyvärr. De allra flesta jag överhuvudtaget känner och litar på håller sig så långt undan honom som är möjligt tyvärr, och är emot att sonen ens skall träffa honom mer.
Om han inte vill träffa sonen med övervakare ( nu menar jag inte direkt sådan som familjerätten ordnar utan det kan tex vara din pappa eller någon annan) så är det faktiskt HAN som gör det valet, han har ju inte blivit nekad umgänge med sonen. Han har blivit nekad att ha barnet själv eftersom han hotar att behålla honom..
Skit i familjerätten, de verkar ändå inte kapabla till att se hur han är. Prata med polisen om hans hot, lämna in en anmälan, ta upp allt med BVC och hör med dem om din son inte kan få komma till deras psykolog några gånger.
Jag pratade också med dagis om dotterns pappa, lämnade inte ut dagisets namn eller adress till pappan heller och betonade stenhårt för dagis att de aldrig någonsin fick släppa ut mina barn till någon jag inte uttryckligen sagt var ok. Och dotterns pappa bryr sig inte ens om henne, men jag gjorde det för min egen skull, för att jag skulle känna mig trygg med att han inte kan hämta henne.
Skulle din sons pappa bli aggressiv på dagis har han nog slagit i sista spiket i kistan för sig själv.....
Ja jag skall göra det,får ringa BVC till veckan,samt soc ang att de velat få in vilket betende han har i förra anmälan (trodde inte det spelade in när man anmälde vanvård)
Smart det där med umgänget,dock vet jag ingen på rak arm som hade velat ställa upp som kontaktperson,hans föräldrar litar jag inte på och mina,morsan är rädd för honom och min far hade nog inte kunnat knipa igen,båda två har fått ta en hel del skit av pappan tyvärr. De allra flesta jag överhuvudtaget känner och litar på håller sig så långt undan honom som är möjligt tyvärr, och är emot att sonen ens skall träffa honom mer.