Hur Hanterar man ledset barn?

Sv: Hur Hanterar man ledset barn?

Om han inte vill träffa sonen med övervakare ( nu menar jag inte direkt sådan som familjerätten ordnar utan det kan tex vara din pappa eller någon annan) så är det faktiskt HAN som gör det valet, han har ju inte blivit nekad umgänge med sonen. Han har blivit nekad att ha barnet själv eftersom han hotar att behålla honom..

Skit i familjerätten, de verkar ändå inte kapabla till att se hur han är. Prata med polisen om hans hot, lämna in en anmälan, ta upp allt med BVC och hör med dem om din son inte kan få komma till deras psykolog några gånger.

Jag pratade också med dagis om dotterns pappa, lämnade inte ut dagisets namn eller adress till pappan heller och betonade stenhårt för dagis att de aldrig någonsin fick släppa ut mina barn till någon jag inte uttryckligen sagt var ok. Och dotterns pappa bryr sig inte ens om henne, men jag gjorde det för min egen skull, för att jag skulle känna mig trygg med att han inte kan hämta henne.

Skulle din sons pappa bli aggressiv på dagis har han nog slagit i sista spiket i kistan för sig själv.....

Ja jag skall göra det,får ringa BVC till veckan,samt soc ang att de velat få in vilket betende han har i förra anmälan (trodde inte det spelade in när man anmälde vanvård)

Smart det där med umgänget,dock vet jag ingen på rak arm som hade velat ställa upp som kontaktperson,hans föräldrar litar jag inte på och mina,morsan är rädd för honom och min far hade nog inte kunnat knipa igen,båda två har fått ta en hel del skit av pappan tyvärr. De allra flesta jag överhuvudtaget känner och litar på håller sig så långt undan honom som är möjligt tyvärr, och är emot att sonen ens skall träffa honom mer.

Jag har för mig det finns möjlighet att spela in samtalen direkt på telefonen, minns dock inte hur man gjorde tyvärr. Kan ta reda på det till i morgon om du vill?

Min syster visade mig hur man skulle göra när Elins pappa höll på.

Ja det vore jättesnällt. Har för mig att det skall finnas någon grej man har till hmtelefonen,dock har sonen slagit sönder min hemtelefon och att köpa ny ligger inte på prio ett för tillfället.

Fast samtidigt är det bra att han har kontakt med dig, med tanke på umgänget, så att byta nummer känns inte som en bra idé. Dock kanske du kan ha två nummer och ha ena på ljudlös så du slipper höra honom?

Jo det är klart,men grejen är att han ringer från skyddat,vilket även jobbet,samordningen,BVC,läkare mm också gör, det är fruktansvärt att gå helt upp i varv alt inte våga svara när de ringer.

Att bara slippa det momentet hade varit skönt.

Har också Sony Ericsson, fast W850i. På min telefon går det att samtalsinspela. När man påbörjat ett samtal kan man gå in på "Mer" som syns på displayen. Där ska man kunna välja t.ex. om man vill ha högtalartelefon o.dyl. På min telefon kan jag även välja att spela in samtal där. Pröva ring en vän och se ifall det funkar på din telefon också :)

Har också Sony Ericsson, fast W850i. På min telefon går det att samtalsinspela. När man påbörjat ett samtal kan man gå in på "Mer" som syns på displayen. Där ska man kunna välja t.ex. om man vill ha högtalartelefon o.dyl. På min telefon kan jag även välja att spela in samtal där. Pröva ring en vän och se ifall det funkar på din telefon också :)

Jaaaaa det funkade,provade att ringa "A". Skit att jag inte visste det igår,fanns en hel del jag kunnat spelat in då.

Tack så jättemycket för hjälpen.

Som vanligt så vill han ju bara komma åt dig.
Och eftersom att du bara accepterade hans frånvaro så var han ju tvungen att hitta på något annat.
Och detta var vad han kom på.

Fortsätt att hålla dig undan och uppträda korrekt.
Svara i telefonen och spela in samtalen.
Att du svarar gör att du har ryggen fri.
Du finns där om han vill träffa sonen.

Seså gå med det där till polisen nu så att du inte förlorar dessa SMS på något vis.
Han kan t.ex. få för sig att stjäla telefonen.
Men om de redan är dokumentarade av polisen så gör ju inte det så mycket.

Det kommer dessutom att bli värre innan det blir bättre.
Han verkar ju totalt störd, personlighetskluven eller något, så förvänta dig inga spärrar.
Det är bara dig som han är ute efter och det har inget med sonen att göra alls.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 213
Senast: Migo
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
62 200
Senast: lundsbo
·
Småbarn Jag tänkte först skaffa ett anonymt konto, men jag orkar inte. Det är ju heller inget att skämmas för tänker jag (försöker jag tänka)...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 224
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV