R
Raderad medlem 19815
Mycket märkligt och pinsamt. Jag hade absolut inte köpt present eller skickat hälsning.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag försöker bara föreställa mig hela grejen liksom. Alla är glada och har trevligt och helt plötsligt så startas en projektor och upp kommer en massa hälsningar från folk jag inte har bjudit på mitt bröllop. Typ ”hej även fast jag inte fick komma så vill jag säga grattis på en videosnutt som alla får se.”
Hmm smått awkward stämning efteråt tror jag. Jäkligt konstig förfrågan där.
För övrigt känns det ju inte precis hedrande att få vara med i någon slags samlad video signerad ”vi som inte blev bjudna”Hur tänkte de där?
Toastmaster/madame har bett om videohälsning från alla oinbjudna för att spela upp som en kort film.
Present har övriga släktingar frågat om jag ville köpa.
Nej, jag hade inte köpt någon present eller skickat in videohälsning som ska spelas upp inför alla. Då kunde de lika gärna bjudit mig.En vän/släkting till dig ska gifta sig. Ni träffar varandra några gånger om året i större sällskap och evenemang, men umgås inte annars. Av den här anledningen är du inte heller bjuden till bröllopet.
Du får frågan att köpa en present till brudparet för att fira deras dag.
Du får även frågan att skicka in en videosnutt på dig själv med en hälsning till brudparet, som sedan ska spelas upp på bröllopet.
Hade du köpt present/skickat en videohälsning? Varför, varför inte? Skiljer sig din tankegång huruvida det är en släkting eller vän som gifter sig?
Nej egentligen inte. Eller om det var ett helt gäng objudna som skulle dela på en present och man la typ 150 kr eller någonting så skulle jag detEn vän/släkting till dig ska gifta sig. Ni träffar varandra några gånger om året i större sällskap och evenemang, men umgås inte annars. Av den här anledningen är du inte heller bjuden till bröllopet.
Du får även frågan att skicka in en videosnutt på dig själv med en hälsning till brudparet, som sedan ska spelas upp på bröllopet.
Hade du köpt present/skickat en videohälsning? Varför, varför inte? Skiljer sig din tankegång huruvida det är en släkting eller vän som gifter sig?
En vän/släkting till dig ska gifta sig. Ni träffar varandra några gånger om året i större sällskap och evenemang, men umgås inte annars. Av den här anledningen är du inte heller bjuden till bröllopet.
Ja jäklar! Då måste ju jag säga att jag absolut hade skickat 3 presenter och minst 2 timmar i video material!En tråd där Buke är i stort sett eniga! Helvetet har frusit till!![]()
Ja jäklar! Då måste ju jag säga att jag absolut hade skickat 3 presenter och minst 2 timmar i video material!![]()
Förfrågan är ställd som att alla som inte kan vara med på tillställningen gärna får skicka in en videohälsning om tid/lust finns. Jag tror inte brudparet har något med det att göra (men kan inte veta säkert förstås) utan det är toastmasters/madames som tycker idén är fin.Nu har ju TS redan bestämt sig, men för att fortsätta diskussionen:
- Hur är frågan formulerad? Det är stor skillnad på "Brudparet hade önskat att du kunde bidra med en gåva samt en kort videohälsning till bröllopet" och "I det fall ni inte kan närvara finns möjligheten att sända en gåva samt videohälsning som kommer att visas under bröllopskvällen"
Alltså tycker jag att tanken är fin i det fall man blivit bjuden men inte kan närvara. Att då få möjligheten att få "närvara" på annat sätt.
Jag tycker däremot inte att man som icke bjuden skall känna några som helst förpliktelser.
Jag blir också intresserad av hur toastmadame fått uppgifterna till alla er som blivit ombedda (ej förfrågade).
Har brudparet skickat en lista på "Dessa har vi inte bjudit - men fråga om de vill köpa present ändå"..
Vi gifter oss nästa sommar och jag är så ner-nördad i bröllop och alla dess do and dont´s just nu. Detta är liksom så intressant.![]()
Du hade köpt present och skickat videohälsning även om du inte varit bjuden till bröllopet?Det är folk som är bjudna som vill gå ihop med en present och en hälsning?
Ja hade gjort det. Liten ansträngning från min sida och även om man inte är bjuden önskar jag folk i min närhet all lycka![]()
Förfrågan är ställd som att alla som inte kan vara med på tillställningen gärna får skicka in en videohälsning om tid/lust finns. Jag tror inte brudparet har något med det att göra (men kan inte veta säkert förstås) utan det är toastmasters/madames som tycker idén är fin.
Och jag håller med om att det kan vara fint för alla de som är bjudna men inte kan komma, att de kan vara med på ett hörn ändå. Men hade jag varit brud hade jag tyckt det blivit rätt jobbigt om även de som ej är bjudna skickar in en hälsning. Irritation kan ju lysa igenom liksom
Jag vet några som tänkt filma en hälsning när de är uppklädda. Fin pik till brudparet där
Toastmadame har tagit kontakt med en familjemedlem till brudparet (från min sida) som fått i uppdrag att skicka förfrågan till oss som av någon anledning inte kan komma.
En tråd där Buke är i stort sett eniga! Helvetet har frusit till!![]()
Mitt misstag att uttrycka mig klantigt. Frågan är om de som inte med på tillställningen har tid/lust att skicka in en videohälsning till brudparet.Men är du verkligen säker på att detta rör dig? Står det bokstavligen att även oinbjudna ska skicka en hälsning? Tänkte på de fetade formuleringarna ovan, "inte KAN komma" = inbjuden, men kan inte delta.
Det känns som att någon har snurrat till det, frågan är bara vem.