Hur göra?

L

Lille_sofi

Hej allesammans!
Jag får om 2 mån hem min häst från sin fodervärd.
Jag vill ha tips å råd..

Han har varit utlånad i nästan 2 år.
Eftersom han sått mer är 25 mil ifrån mig har jag inte kunnat "kollat till honom så ofta som jag egentligen velat å de gånger jag åkt dit har foderväden kommit upp med olika anledningar till att inte visa honom riden..:confused:

Han har dock alltid sett ut att vara i kondition och välmående så jag har inga tvivel på att han skulle mått dåligt. har sett fler filmer på honom från träningar å han ser ut som "vanligt".

Mina problem/orosmoln är:
Att han inte ska va "som Vanligt" Han kommer ha förändrats på 2 år de förstår ja givetvis men om han är "kass" liksom sämre än va han borde..

Att mina saker/hans utrustning ska vara förstörd.

Att jag inte ska ha lust att ha häst. Jag lånade ut honom då mitt liv rasade samman, skilde mig från min man samt gick ivägen efter för mycket stress på jobbet( där av även skildsmässan, för mkt jobb) Att jag nu inte kan hitta motivationen att hålla på med hästar..

Jag vill ha råd hur man får upp motivationen i dessa lägen inte kritik på de som är gjort för de kan jag inte ändra ändå:bump:

Snälla svara ni som har några bra tips!!:love::love:

Sv: Hur göra?

Mitt bästa råd är nog att du bör träna på att se saker lite mer positivt. :)

Hästen kanske kommer tillbaka i bättre form än någonsin, den har ju sett fin och välmående ut och som vanligt på träningsfilmerna.

Din utrustning kommer att vara välskött och sliten enligt vad man kan förvänta sig efter två års användning. (eller finare så klart!!!)

Du kommer äntligen få hem din älskling efter två år, tänk på alla härliga ridturer och mysigt pyssel som du nu har framför dig.

Du har två månader på dig att fixa hemkomsten och öva på att tänka positivt ;)

Varför inte utgå från hur det faktiskt blir när hästen kommer hem? Veterinärbesiktiga, utvärdera, lägg upp en träningsplan. Kanske skaffa medryttare.

Finns väl ingen mening med att måla fan på väggen när du inte har några som helst tecken på att något skulle vara fel?

Aramis Jag är egentligen en väldigt positiv person men i detta läget känner jag mig väldigt osäker :(

Lovisaleonora_ Egetligen finns väl ingen anledning till de nu, men när han kommer hem kommer han ha stått i 4 mån och jag kommer få börja om.. Borde kanske varit tydligare med de i första inlägget.. :-/

De kommer iallafall vara fint väder när han kommer och inte vinter :D

Tack för era svar. var väl som jag väntat mig en över reaktion på min egen nervositet ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan För 2 år sen fick jag erbjudandet att få en ardenner med villkoret att ägaren skulle stå kvar som delägare på hästen eftersom han va så...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
16 370
Kropp & Själ Brukar inte skriva trådar på buke, framförallt inte gnälliga sådana. Men nu vet jag bokstavligen inte vart jag ska ta vägen längre...
2
Svar
36
· Visningar
4 879
T
Hästvård Som jag skrev i ett tidigare inlägg om att jag hade hittat en ny häst så ringde jag galoppsporten för att kolla hur många ägare hästen...
Svar
4
· Visningar
1 082
Hästmänniskan Lite av en gnälltråd. Allt känna så tröttsamt just nu. Just nu har vi 4 hästar här hemma, ja har 2, min syster har 1 och min mamma har...
Svar
13
· Visningar
1 821
Senast: sara_18
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda 2022
  • "Rimligt" pris för en hobbyhäst