Hur göra kanin rumsren?

Sasse

Trådstartare
Min kanin har fått en ful ovana. Hon har slutat vara rumsren. Eller egentligen så beror det helt på var vi befinner oss.
Är vi i mitt ensamma boende så är hon rumsren, men i föräldraboendet så slutar hon vara det.

Är det någon som har ett bra tips om hur jag kan göra henne rumsren??

Btw, är det någon som också vet varför hon ändrar beteendet av att flytta? Hon bor ungefär lika ofta på båda ställena,
men har olika beteende beroende på var hon är.

Den sista frågan är dock inte överdrivet viktig, bara jag får henne rumsren igen ;)

Sv: Hur göra kanin rumsren?

Min vuxna kanin var precis likadan, men tror det mer handlar om revirmarkering eftersom mina föräldrar har katter.
Dock har hon börjat slarva lite här hemma nu när hon fått en kompis. Men verkar som om båda skärper till sig när det är nystädat, och man får i alla fall vara glad att de kissar där de ska, så hoppas ju på att resten också ger sig så småningom. :)

Vilket tur du har att de skärper sig när det är nystädat, den turen har inte jag :p

Visste inte heller att kaniner revirmarkerade. Har aldrig haft en sådan kanin. Men gör honorna det också? För i så fall har jag nog funnit varför hon inte är rumsren i föräldrabostaden. Intressant.

Jag får väl avvänja henne med det tramset ;)

haha, det blir mycket "golden showers" med honor också, särskilt när de är två... :p Fast tänker kastrera lillan snart, så hoppas det kommer få en positiv effekt på båda. Stora ninen har det ju inte varit något större problem med innan den lilla kom, och det kan man väl inte påstå att det är nu heller. Annat än när vi åker hem, då. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 206
Senast: Ridinglady
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 628
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 208
Senast: LaMagia
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 714

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?

Hästrelaterat