Hur gör ni?

J

Jojjo811

Jag antar att det inte bara är min häst som har de där "miniflugorna" ( i mit fall liknar dom kolsvarta fästingar) under magen? Ska man låta om va eller ska man smörja på med någon salva lr nått sånt? Hon verkar inte störas av det men de msåte väl bita på henne eftersom de blir lite blod efter dem :cool:

Sv: Hur gör ni?

Du kan hjälpa henne genom att spraya lite flugspray under magen där de sitter och biter.

Det finns ju alltid en risk att de biter så det blir skav av sadel eller seldon.

Jag skulle spraya på flugspray eller smörja med någon salva med tjära i, har själv gjort det o det har funkat bra:)

Vad det är vet jag inte. Kallas bitflugor i vårt stall. Och de finns definitivt i skåne. Min häst hade sår i alla magvirvlarna idag.

M

På våra hästar brukar de sätta sig i öronen, så här får hästarna ha mkt lurv i öronen för att få bra skydd mot de äckliga flugorna.

Kan det vara kanske knott ni menar? :) dom brukar kunna sätta sig under magen och i öronen.

Liknande trådar

Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: MML
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
14 000
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 560
Senast: Badger
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 487
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • B12brist?